۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۲۴۱

مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور دکتر حداد عادل برگزار شد.
بيست و يکمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این مراسم حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در دو سال اخیر سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور بر این بود تا از تصدی دولت در بخش‌های مطبوعاتی به نفع بخش خصوصی بکاهد، اظهار کرد: نمونه بارز این سیاست را می‌توان در اختصاص یارانه به مطبوعات خصوصی و قطع یارانه مطبوعاتی که از بیت‌المال تغذیه می‌کردند، مشاهده کرد.

 

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در ادامه این مراسم با بیان این‌ مطلب که رسانه‌ها و به ویژه مطبوعات یکی از ابزارهایشان زبان است، گفت: در میان حرفه‌های مختلف هیچ حرفه‌ای به اندازه مطبوعات از زمان استفاده نمی‌کنند و یکی از آسیب‌شناسی‌های زبان فارسی توجه به زبان در رسانه‌ها است.

 

وی ادامه داد: زبان فارسی رکن رکین و مهم هویت ملی ما ایرانیان است و دلبستگی ما به زبان فارسی فراجناحی است و این زبان به همه آینده و گذشت ما تعلق دارد.

 

دکتر وکیلی، رییس انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی ایران نیز در این مراسم با اشاره به این‌که بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی با نمایشگاه‌های گذشته تفاوت داشته است، تصریح کرد: نمایشگاه مطبوعات فرصتی یک هفته‌ای برای یک مهمانی درون خانوادگی بود و به اعتقاد بنده این نمایشگاه بیش از آن‌که فرصتی برای موافقان باشد، فرصتی بود تا منتقدان نظرات خود را بیان کنند.

 

گفتنی است، بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی به پایان رسید که در این دوره تعدادی از مطبوعات و خبرگزاری‌ها در انتقاد به برخی سیاست‌های دولت از حضور در نمایشگاه خودداری کردند./907/200/ب2

ارسال نظرات