۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۶۹۳
سردار نقدی:

اجرای اقتصاد مقاومتی با کارشکنی‌های بسیاری مواجه است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ امروز مسأله مهم و مطرح در کشور اقتصاد مقاومتی است؛ البته در این راستا کارشکنی‌های زیادی می‌شود.
سردار نقدي

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مسئولان بسیج عشایری سراسر کشور، عشایر را یکی از اقشار مفید دانست و اظهار داشت: عشایر کشور یک جامعه مفید و مولد است به همین خاطر جایگاه ویژه‌ای در میان اقشار بسیج دارد.

 

با بیان اینکه امروزه در کشورهای صنعتی روند معکوسی در مهاجرت شکل گرفته و مردم از زندگی شهرنشینی به زندگی در طبیعت بازمی‌گردند، تصریح کرد: در آینده نه‌چندان دور در کشور ایران نیز تلخی زندگی شهری مردم را وادار خواهد کرد تا به داشتن زندگی آرام و سالم در طبیعت بازگردند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امروز باید بسیج عشایری با ایجاد جامعه الگوی عشایری با ابزار و امکانات پیشرفته زندگی، این جامعه مفید و مولد را حفظ کرده و از شهرنشینی عشایر باقی‌مانده کشور جلوگیری کند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید زندگی عشایری در عین حال یک زندگی پیشرفته و با امکان معیشتی روان‌تر باشد، افزود: اگر به این هدف برسیم، بقای زندگی عشایری تضمین خواهد شد و حتی آنهایی که از زندگی شهری دلزده و خسته شده‌اند به زندگی روستایی و عشایری روی خواهند آورد.

 

سردار نقدی با تأکید بر اینکه باید بهانه‌ها، محرومیت‌ها و کمبودهای زندگی عشایر برای جلوگیری از شهرنشینی عشایر را رفع کرد، افزود: در نظام سلامت، در تحصیلات و آموزش‌های مختلف، در تأمین مایحتاج رفاهی، در تأمین امکانات برای رساندن تولیدات و محصولات به مصرف‌کننده، در برخورداری از تفریحات و دیگر زمینه ها، باید با ایجاد امکانات و روش‌های اجرایی و موفق، عشایر را به خودکفایی رساند و جامعه ای با استانداردهای بالای زندگی ایجاد کرد.

 

وی در خصوص سلامت و درمان عشایر پیشنهاد کرد: می‌توان با راه‌اندازی سامانه‌های تصویری امکان ارتباط بیمار با پزشک را از راه دور ایجاد کرد و با این روش برای حل این مشکل گام اساسی برداشت.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نقش مهم عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: امروز مسئله مهم و مطرح در کشور اقتصاد مقاومتی است؛ البته در این راستا کارشکنی‌های زیادی می‌شود؛ به‌عنوان مثال در حوزه فعالیت عشایر به جای اعمال مدیریت درست منابع طبیعی، با شعار حفظ مراتع از چرای دام‌ها در مراتع و جنگل‌ها جلوگیری می‌کنند، در حالی در مقابل ساخت و ساز بی رویه ساختمان‌ها و ویلاها در این نقاط، سکوت کرده‌اند.

 

وی در پایان سخنان خود بر نقش کلیدی و مهم بسیج عشایری در حفظ وحدت اقوام و عشایر تأکید و خاطرنشان کرد: دشمن امروز با تمام توان برای تفرقه و از بین بردن وحدت اقوام و عشایر ملت ایران تلاش می کند و در این راه از هر روشی بهره می‌برد؛ شیطنت‌هایی که حتی در رسانه‌های مطرح هم انجام می‌شود برای برهم زدن وحدت ملت ایران است؛ به همین جهت باید به انحای مختلف این وحدت را حفظ کرده و از هیچ تلاشی هم فروگذاری نکنیم./1330/د102/ج1

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات