۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۱۶۶
قائم مقام وزیر صنعت و معدن:

از ابزار مختلف جهت فرهنگ سازی خرید کالای داخلی استفاده می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر صنعت و معدن با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی روش‌های اتخاذ شده توسط وزارتخانه صنعت و معدن را در جهت اجرای این سیاست‌ها و ابزاری جهت ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی دانست.
قائم مقام وزير صنعت و معدن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قائم مقام وزیر صنعت و معدن در نشست خبری که در محل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد، جزییات طرح خرید کالای ایرانی را تبیین کرد.
خسرو تاج با اشاره به درخواست‌های فراوان تولید کنندگان و صنعتگران کشور به منظور دریافت تسهیلات گفت: حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی لازم می‌نمود تا مسؤولان بانکداری کشور در راستای حل مسائل صنعتگران و تولید کنندگان کشور وارد عرصه شوند.
وی ادامه داد: سه اصل از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقویت رقابت پذیری اقتصاد ایران و در مقابل اقتصاد کشورهای دیگر را شامل می‌شود؛ در عمل نیز فعالان بخش اقتصاد در کشور از بالا بودن هزینه دریافت تسهیلات در کشور گله‌مند هستند و ادعا می‌کند که با این هزینه تسهیلات بالا نمی‌توانند با فعالان اقتصادی کشورهای دیگر در بازارهای جهانی رقابت کنند.
قائم مقام وزیر صنعت و معدن افزود: در بند هشت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ترویج مصرف کالاهای داخلی با استفاده از ابزارهای مختلف است؛ از این رو وزارت صنعت و معدن تلاش کرده است به روش‌های مختلف و با استفاده از سیستم بانکی کشور این اصل از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کند.
وی با اشاره به طرح خرید کالای ایرانی تصریح کرد:‌ فروش مدت‌دار خودروی داخلی، تسهیلات خرید دین برای کالاهای واسطه‌ای که اسناد مدت دار را تنزیل می کند و سوق دادن مردم به مصرف کالای با دوام داخلی به وسیله تسهیلات از روش‌هایی است که می‌تواند اقتصاد داخلی را رونق بخشد.
خسرو تاج تأکید کرد: روش‌های ارائه شده در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم روش‌های اخذ شده محرک و مشوق خوبی برای مردم در جهت مصرف کالای داخلی باشد./836/پ200/ج
ارسال نظرات