۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۱۶۵
نمایشگاه مطبوعات؛

کارت‌های اعتباری تنها به منظور خرید کالای ایرانی صادر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فناوری بانک مرکزی ضمن تبیین روش‌های دریافت کارت‌های اعتباری و راه بازپرداخت مبالغ آن اظهار امیدواری کرد: ارائه کارت‌های اعتباری به مردم بتواند در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خرید کالای ایرانی توسط مردم مفید باشد.
بن کارت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حکیمی مدیر کل فناوری بانک مرکزی در نشست خبری که در محل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، ارائه کارت اعتباری را با توجه به زمان بندی مشخص اعلام کرد و گفت: پیش از این ارائه تسهیلات دولتی به بخش‌های خصوصی بیشتر در اختیار بخش تولید قرار می‌گرفت ولی با روش کارت‌های اعتباری این تسهیلات به طور مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: ارائه این تسهیلات که به منظور خرید کالاهای داخلی با دوام از فروشگاه‌های مشخص شده است در فاز اول به کارمندان ادارات و بازنشستگان اختصاص دارد؛ دریافت این کارتها به وسیله معرفی ادارات و تنها یک امضای متقاضی در بانک انجام می‌شود و موجب دردسر مردم نخواهد شد.
حکیمی با معرفی وبگاه شاپرک گفت: لیست فروشگاه‌هایی که مردم می‌توانند از آن‌ها خرید کنند در وبگاه شاپرک موجود است و مردم قبل از دریافت تسهیلات می‌توانند با این فروشگاه‌ها آشنا شوند؛ البته هدف اصلی ما فروش کالاهای داخلی به روش اعطای تسهیلات است و این یکی از راهکارهای مشخص در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: تفاوت خرید در فروشگاه‌های مشخص شده به وسیله کارت‌های ارائه شده با خرید خریداران دیگر تنها در این است که فروشنده بعد از کشیدن کارت تنها یک کد مربوط به خود را وارد می‌کند؛ فروش کالا به دارندگان کارت‌های اعتباری در قیمت و موارد دیگر با دیگر خریداران یکسان خواهد بود.
حکیمی ضمن اینکه کارت‌های اعتباری را دارای اعتبار گردشی دانست و از نحوه بازپرداخت مبالغ در مثال‌های مختلف سخن گفت اظهار داشت: مردم به سه روش برداشت از فیش حقوقی، حساب واریز حقوق خود در بانک و یا به روش قبض معمولی می‌توانند اقساط خود را بازپرداخت کنند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های انجام شده در راستای رونق اقتصادی با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بتواند کمک شایانی به بهبود زندگی مردم و مصرف کالای داخلی داشته باشد./836/پ200/ج
ارسال نظرات