۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۳۰۰
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق:

دستیابی به فرهنگ عاشورایی و ترویج آن در جامعه بهترین سوغات سفر کربلا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق بهترین ارمغان دانشجویان از سفر به عتبات را دستیابی به فرهنگ عاشورایی و انتقال آن به دانشگاه دانست و بیان داشت:‌ فرهنگ عاشورا به نماز، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، عزت طلبی و دشمن ستیزی است؛ فرهنگ عاشورا، همان فرهنگ قرآن و نجات بخش بشریت است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در جمع دانشجویان که به سفر عتبات مشرف شده بودند گفت: نسبت به واقعه کربلا، 5 نوع برخورد صورت گرفته است؛ نخست؛ قاتلان امام حسین که امام را شهادت رساندند، دوم؛ گروهی که به دنبال محو نام و نشان امام حسین بودند مثل متوکل که بارها بارگاه سیدالشهدا را با خاک یکسان کرد، سوم؛ افرادی که فلسفه، منویات و اهداف امام حسین را تحریف کردند، چهارم؛ بی تفاوت ها که هیچ عکس العملی نسبت به این واقعه مهم نشان ندادند و پنجم؛ عاشوراییان که راه و روش امام حسین را ادامه داده و فرهنگ آن حضرت را زنده نگه داشتند.

 

وی با بیان اینکه عاشوراییان، منتظران واقعی هستند گفت: عاشوراییان با تمسک به حبل الله، زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی حبل الله را قرآن و عترت دانست و بیان داشت:‌ قرآن، شرح حال انسان کامل است؛ اسلام همان قرآن است و عترت، تجسم یافته اسلام است. جریان حبل الله در بعثت به عنوان رسالت، در غدیر به عنوان ولایت، در عاشورا به عنوان شهادت و در عصر ظهور بعنوان عدالت صورت می کیرد، بنابراین به عنوان یک عاشورایی باید به دنبال رسالت، ولایت، شهادت و عدالت باشیم؛ این زنجیزه آسمانی، مایه نجات بشر است.

 

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط کنونی، بین عاشورا و دوران ظهور قرار گرفته ایم گفت:‌ باید بین این دو موضوع اتصال برقرار کنیم و کسی منتظرِ واقعی است که عاشورایی باشد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق خاطر نشان کرد: انسان عاشورایی، فردی است که دنبال هدف امام حسین است؛ یعنی فرهنگ امام حسین را باور دارد و در زندگی اش پیاده می کند، یعنی ذلت نمی پذیرد زیرا در فرهنگ امام حسین، ملتی زنده است که از مرگ نترسد و فرهنگ ایثار و شهادت را پیشه کند. در تجربه جمهوری اسلامی نیز، شهدا با خون خود و فرهنگ عاشورایی، عزت کشور را خریدند.

 

وی بهترین ارمغان دانشجویان از سفر به عتبات را دستیابی به فرهنگ عاشورایی و انتقال آن به دانشگاه دانست و بیان داشت:‌ فرهنگ عاشورا به نماز، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، عزت طلبی و دشمن ستیزی است؛ فرهنگ عاشورا، همان فرهنگ قرآن و نجابتخش بشریت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ادامه داد:‌ بشریت برای نجات از منجلاب اخلاقی راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت ندارد و ما در این سفر معنوی باید تلاش کنیم که عاشورایی شویم که اگر عاشورایی شدیم، منتظر حقیقی امام عصر خواهیم شد./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات