۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۹۹۳۰۵
با حضور وزیر کشور؛

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر کشور و رییس سازمان محیط زیست در دانشگاه قم برگزار شد
همايش وحدت حوزه و دانشگاه با رويکرد اقتصاد مقاومتي در دانشگاه قم همايش وحدت حوزه و دانشگاه با رويکرد اقتصاد مقاومتي در دانشگاه قم همايش وحدت حوزه و دانشگاه با رويکرد اقتصاد مقاومتي در دانشگاه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه‌گری اقتصاد مقاومتی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محافظت از محیط زیست، صادقی استاندار قم، دکتر پور ابراهیمی نایب رییس کمیسیون ویژه داخلی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.
 
وزیر کشور در این همایش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دومین اقدام اساسی خود بعد از به سر انجام رساندن موضوع هسته‌ای، حضور جدی در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌داند بیان کرد: امروز دولت طرح‌های مختلفی در راستای اقتصاد مقاومتی تقدیم رهبر معظم انقلاب کردند که پس از تأیید ایشان این طرح‌ها به مرحله عملیاتی راه خواهد یافت.
 
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان یک الگو مطرح شده است و کشورهای منطقه قصد دارند از این الگو روش‌های اقتصادی را نیز دریافت کنند.
 
رییس سازمان محیط زیست کشور نیز در این همایش با بیان اینکه نمی‌توانیم اقتصادی سالم را داشته باشیم که به اقتصاد محیط زیست بی توجه باشد افزود: وقتی که منابع خاک و آب کشور با تهدید مواجه شوند نمی‌توانیم یک اقتصاد صنعتی قوی داشته باشیم.
 
ابتکار اضافه کرد:‌ دولت یازدهم در کنار همه برنامه‌هایی که برای خروج از رکود و کاهش تورم دارد و افزایش تعاملات بین المللی که انجام داده فرصت خوبی را برای تعامل جهانی در راستای بهره‌گیری از فن آوری‌های سبز و ایجاد صنعت سبز در کشور انجام داده است.
 
وی با بیان اینکه دولت توجه بسیار زیادی به حفاظت از محیط زیست داشته است تصریح کرد: ما امروز در دنیا از نظر شدت انرژی رتبه خوبی را نداریم و جزو کشورهایی هستیم که گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنند و باید برای بهبود این وضعیت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.
 
در این همایش همچنین پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و نایب رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولیدات داخلی به ایراد سخن پرداخت. /858/پ202/ج
ارسال نظرات