۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۸۹۲۸
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان مطرح کرد؛

فراگیری مهارت‌های لازم اقامه نماز توسط مدیران در طرح مبین

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه مدیران مدارس با شرکت در طرح مبین که مخفف "مدیریت برنامه‌های یاوران نماز" است مهارت‌های لازم در خصوص اقامه نماز را فرا می‌گیرند، گفت: در این طرح که با مشارکت ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش در حال اجراست مدیران مدارس در خصوص وضعیت اقامه نماز مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.
نماز

حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به اجرای طرح امین یا انجمن مردمی یاوران نماز در استان اشاره کرد و گفت: طرح ملی امین یکی دیگر از طرح‌های ستاد اقامه نماز استان هرمزگان است و کاری که در این طرح انجام می‌شود این است که همیاران و داوطلبان ستاد اقامه نماز به‌عنوان ترویج فرهنگ نماز در سطح شهرهای استان فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مدیران مدارس با شرکت در طرح مبین که مخفف "مدیریت برنامه‌های یاوران نماز" است مهارت‌های لازم در خصوص اقامه نماز را فرا می‌گیرند افزود:در این طرح که با مشارکت ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش در حال اجراست مدیران مدارس در خصوص وضعیت اقامه نماز مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در ادامه با اشاره به اهداف اجرای این طرح، ارتقای مهارت‌های مدیران مدارس در خصوص شیوه مدیریت اقامه نماز در مدارس را از مهم‌ترین هدف اجرای این طرح ذکر کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در اجرای طرح امین، در هر شهرستان 8 داوطلب به اجرای طرح ملی امین می‌پردازند تصریح کرد: آنان پس از اینکه کار خود را در این طرح آغاز کردند مهارت‌های لازم را در خصوص نمازشناسی و شیوه دعوت مردم به نماز فرا می‌گیرند.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد اظهار داشت: پیرو بیانات رهبری مبنی بر تشکیل گروه‌های مردمی برای رفع موانع در مسائل فرهنگی به‌ویژه در زمینه نماز، شبکه ملی امین یا انجمن مردمی یاوران نماز در استان هرمزگان شکل گرفت.


وی با بیان اینکه نمازیاوران، گروه‌هایی مردمی هستند که وظیفه ترویج و ترغیب همه اصناف و اقشار را به نماز دارند ابراز داشت: نمازیاوران از طریق توانمندسازی باید بتوانند هرجا که مانعی بر سر راه برگزاری نماز وجود دارد، بردارند و از گروه‌های خیران و مردمی، به‌ویژه گروه‌های جوان و نوجوان به عنوان اصلی‌ترین گروه هدف استفاده کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با بیان اینکه طرح یاوران نماز نیز یکی از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز است، تصریح کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های مردمی اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: یاوران نماز به منظور اقامه هر چه بیشتر نماز در جامعه به تبلیغ و فعالیت می‌پردازند.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد در پایان اضافه کرد: مبلغان و مروجان طرح یاوران نماز با ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ نورانی نماز در خانواده، مساجد، بازارها و مراکز عمومی به نهادینه کردن این امر کمک می‌کنند./851/303/ب3

ارسال نظرات