۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۹۸۶۶۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

شرط قبولی عزاداری تأثیر پذیری از امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر این که بی توجهی به اهداف واقعه عاشورا نوعی تحریف معنوی عاشورا است، گفت: شرط قبولی عزاداری تأثیر پذیری از امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان پنجشنبه شب در جمع عزاداران هیأت ابوالفضل(ع) درب جوشقان مسجد امام کاشان، با اشاره به این که در زمان کنونی دو تحریف لفظی و معنوی وجود دارد، افزود: تحریف لفظی مربوط به آمار و ارقام واقعه عاشورا است که با تغییر جزئی آن اتفاق مهمی نمی افتد، چرا که اصل واقعه مهم است.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای کشته شدن به کربلا نرفته بود تا ما از شجاعت و قدرت ایشان سخن بگوییم، ادامه داد: امام حسین(ع) و یارانش جهاد کردند تا مردم بیدار شوند و با اراده خود احکام اسلام را اجرا کنند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر اهمیت تحریف معنوی واقعه عاشورا، گفت: بی توجهی به اهداف واقعه عاشورا نوعی تحریف معنوی عاشورا است.

 

وی با بیان این که برخی علت شهادت امام اباعبدالله(ع) را برگزاری مراسم های عزاداری و بخشیده شدن گناهان در سایه این مجالس عنوان می کنند، گفت: این تفکر حکایت از این دارد که ما به هرشکلی زندگی کنیم و با یاحسین(ع) گفتن آمرزیده شویم.

 

به گفه وی، امام حسین(ع) شهید شد تا ما اصلاح شویم، از این رو هزاران سال عزاداری کردن و اصلاح نشدن نه تنها شفاعت امام حسین(ع) را به دنبال نخواهد داشت، بلکه مور لعن ایشان خواهد بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که یزید با پی بردن به اشتباه خود اولین جلسه عزاداری برای امام حسین(ع) را برگزار کرد، گفت: شرط قبولی عزاداری تأثیر پذیری از امام حسین(ع) است.

 

عزاداری های افراطی از تحریفات عاشورا است

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که کسی که در مسیر توبه و اصلاح نفس نباشد مورد تأیید سیدالشهدا(ع) نیست، گفت: در روایات  است کسی که هر روز توبه کند و مجددا گناه انجام دهد، مانند کسی است که خدای خود را مسخره می کند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر این که عزاداری که هر گناهی را انجام دهد نیز مانند کسی است که امام حسین(ع) را مسخره کند، گفت: برخی صرفا وظیفه خود را عزاداری برای امام حسین(ع) می دانند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که عزاداری های افراطی از تحریفات عاشورا است، گفت: کاشان میاندار جریان افراطی عزاداری است.

 

وی با بیان این که سینه زدن و گوش ندادن به احادیث و روایات نشان از تحریفات عاشورا است، گفت: تصویر ارائه شده از شیعه در فضای مجازی موجب افتخار امام زمان(عج) نیست، چرا که شیعه واقعی دارای عقل، نظافت، منطق و دانش است.

 

به گفته وی، هزینه برخی از مراسم های عزاداری در کاشان از انگلیس تأمین می شود تا با انتشار عکس های مراسم عزاداری، چهره منحرف شده شیعه را منتشر کنند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به این که برخی امام را صرفا شمشیر به دست می دانند و غیر از این را امام نمی دانند، گفت: شیعیان یمن زیدی هستند که دچار تحریف امام شمشیر به دست شدند، از این رو امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) را پیروی نکردند و به دنبال زید که شمشیر به دست بود رفتند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تأثیر قیام امام حسین(ع) در احیای دین اسلام، گفت: هدف رسالت همه ائمه(ع) مشترک بوده است./1307/202/ب2

ارسال نظرات