۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۹۸۳۳۰
مسؤول آموزش و فرهنگی ستاد اربعین:

شرایط مبلغان اعزامی به اربعین اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی گفت: آن دسته از مبلغان حوزه علمیه که در دفتر تبلیغات اسلامی پرونده تبلیغی و سابقه اعزام داشته باشند می‌توانند به عنوان داوطلب برای اربعین حسینی نام نویسی کنند. بیشتر فعالیت‌های مبلغان اعزامی در شهرهای مرزی و مسیر راهپیمایی همایش بزرگ اربعین حسینی تدارک دیده شده است تا این عزیزان بتوانند با زایران ایرانی ارتباط بیشتر برقرار کنند.
پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا (منطقه شوش) پيش‌بيني ايستگاه‌هاي فرهنگي، قرآني و كودك در اربعين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مسؤول آموزش و فرهنگی ستاد اربعین در گفت‌وگویی از جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی اربعین با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

 

وی افزود: روز چهارشنبه 6 آبان ماه در جلسه‌ای که با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، داشتیم درباره شیوه اعزام، زمان، شرایط اعزام و نحوه جذب و آموزش مبلغان اربعین حسینی بحث و بررسی شد.

 

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که جذب مبلغان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی صورت بگیرد و آموزش و ساماندهی آن‌ها توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین انجام شود که به زودی فراخوان جذب مبلغان اعلام می‌شود.

 

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: براساس این جلسه، آن دسته از مبلغان حوزه علمیه که در دفتر تبلیغات اسلامی پرونده تبلیغی و سابقه اعزام داشته باشند می‌توانند به عنوان داوطلب برای اربعین حسینی نام نویسی کنند.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه اربعین حسینی و به منظور ساماندهی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، در سال جاری 1000 طلبه جوان حوزه علمیه قم در عرصه اربعین حسینی به صورت گسترده به فعالیت‌های تبلیغی خواهند پرداخت.

 

حجت‌الاسلام احمدی، اظهار داشت: همایش بزرگ مبلغان اربعین حسینی با حضور علما، شخصیت‌های و روحانیون برجسته و با هدف توجیه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی، مبلغان جوان در شهر قم روزهای 21 و 22 آبان ماه و 14 و 15 آبان ماه در استان خوزستان شهر اهواز برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: بیشتر فعالیت‌های مبلغان اعزامی در شهرهای مرزی و مسیر راهپیمایی همایش بزرگ اربعین حسینی تدارک دیده شده است تا این عزیزان بتوانند با زایران ایرانی ارتباط بیشتر برقرار کنند.

 

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، با تاکید بر این مبلغان اعزامی تنها با زایران ایرانی ارتباط خواهند داشت، افزود: با توجه به تجربه و موفقیت‌های که مبلغان جوان در عرصه تبلیغی دارند، به یقین در اربعین حسینی نیز می‌توانند تاثیر خوبی در گسترش فرهنگ حسینی داشته باشند.

 

وی یادآور شد: مبلغان اعزامی از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین و با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اربعین حسینی اعزام می‌شوند./1330/د102/س

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات