۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۵۷۶
استاد حوزه علمیه:

عالمی که زمان شناس باشد شبهه ها او را فرا نمی گیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و آفت شناسی را چهار علم نافع برای طلاب دانست و گفت: عالمی که زمان‌شناس باشد شبهه‌ها او را فرا نمی گیرند، موفقیت حضرت امام(ره) به خاطر زمان‌شناسی و درک قوی ایشان از تاریخ و سنن الهی بود، امروز اسلام منهای انقلاب اسلام سعودی‌ها است.
حجت الاسلام مهدوي ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در جلسه ای با عنوان «چشم اندار طلبگی» که در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اصفهان برگزار شد، گفت: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند «رحمت خداوند شامل حال کسی می شود که قدر خود را بشناسد»، در جهان امروز اگر کسانی که نام ابر قدرت بر خود گذاشته اند، قدر خود را بشناسند این همه مشکلات وجود نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: عده ای که نامشان جهان سوم است هم، اگر حق خود را بدانند، ظالم و مظلوم به وجود نخواهد آمد، امری که در طول تاریخ بشریت همیشه وجود داشته است، هر یک از ما هم باید قدر خود را بدانیم، امام صادق(ع) علوم نافع را 4 علم می دانند که اولین آن ها خداشناسی است و دوم آن ها خود شناسی است، وظیفه شناسی سومین علم لازم است، چهارمین و مهمترین علم آسیب شناسی و آفت شناسی است که بسیاری از مردم که به 3 مورد اول توجه دارند از آن غفلت می کنند و ضربه های بسیاری از این طریق می خورند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: مواظب باشیم به روز مرگی دچار نشویم، در میان همه افراد بدبخت ترین کسانی هستند که کار می کنند اما کار آ ن ها بی فایده است و خیال می کنند که خیلی موفق هستند در حالی که در زمین دشمن بازی می کنند و دچار جهل مرکب هستند، دانشمندی که زمان شناس باشد شبهه ها او را فرا نمی گیرند و بر او حمله ور نمی شوند.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان داشت: کسی می تواند زمان شناس باشد که از بالا اوج بگیرد و مشرف بر زمان باشد، شناختن یا نشناختن زمان بیسیار بر روی بهره وری ما از عمرمان تاثیر گذار است، امام(ره) وقتی سال ها قبل از انقلاب که تمام شرایط علیه ایشان بود می فرمودند «ما یقیناً پیروز خواهیم شد» ، «این قرن، قرن اسلام است»  و  «ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت» ، به دلیل درک موقعیت زمان و شناخت قوی ایشان از تاریخ و سنن الهی بود.

 

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه محل تدریس، تعلیم، تبلیغ و رهبری مسلمانان است، یعنی باید هر طلبه یک رهبر برای اسلام باشد، این افق طلبگی است، وقتی حضرت روح الله(ره) که بیشترین احتیاط ها را در عرصه اخلاقی و احکام دارد و بزرگترین مرجع تقلید زمان خود است، می گوید با قلبی آرام  و مطمئن از این دنیا می روم، یا در جنگ برای یک لحظه هم از عملکرد خود پشیمان نیستیم،به دلیل تسلط ایشان بر قوانین الهی و درک زمان است.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: تا حکومت نباشد اسلام هم نمی‌تواند اجرا شود، حضرت امام(ره) این را از فقه می فهمیدند، فقهی که امروز برخی در حوزه‌ها می‌گویند چه فایده ای از مکاسب حاصل می شود، اما چون امام(ره) از بالا نگاه می کردند، این نتایج عالی از درس خواندن ایشان حاصل شد، امام می فرماید باید کلمه لا اله الا الله بر قلل رفیع جهان بر افراشته شود و باید پای کار بایستیم تا این اتفاق بیفتد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع توضیح داد: عده‌ای از روحانیان در زمان طاغوت طوماری تهیه برای بستن مشروب فروشی‌های قم جمع آوری کردند و از اما هم خواستند تا آن را امضاء کند، امام امضاء نکردند و فرمودند من می‌گویم بیایید طومار حکومت را بپیچیم و منشأ اصلی فساد را بر چینیم و الا مشروب فروشی را بستیم، تلویزیون را چه کنیم، موارد دیگر را چه کنیم، امام(ره) زمان خود را به بهترین وجه می‌شناختند، برای همین هم گاهی پول برای ساخت مسجد نمی‌دادند اما برای ورزش طلاب پول خرج می‌کردند، سر بالا درس بخوانید.

 

وی گفت: اسلام و انقلاب از یکدیگر جداشدنی نیستند، نباید بگوییم ما برای تبلیغ اسلام آمده‌ایم و به انقلاب کاری نداریم، این یعنی زمان را نمی شناسیم، اسلام منهای انقلاب اسلام عربستان سعودی است که با قتل عام حجاج می خواهد پای ایران را از حج ببرد که دیگر برائت از مشرکین در حج نباشد. /869/202/ب2

ارسال نظرات