۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۹۳۳۳۶
حجت الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

تغذیه رکن اساسی در شکل‌دهی به رفتار آدمی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید کارهای ارزشی را برای بچه‌ها تربیت قرار دهیم چون موجب آسیب در امر تربیت می‌شود، گفت: والدینی که کارهای ارزشی را برای فرزندان خود تنبیه قرار می‌دهند زمینه دل‌زدگی آن‌ها را از این‌کارهای محوری فراهم می‌کنند.
حجت الاسلام تراشيون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون بعدازظهر امروز در برنامه پرسمان کودک و نوجوان از رادیو معارف با بیان اینکه گاهی کودکان به خاطر اینکه به کاری علاقه ندارند از انجام آن سرباز می‌زنند، افزود: نباید کودکان را مجبور کنیم کارهایی را که خوششان نمی‌آید انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: امر نهی زیاد به کودکان موجب ضعف اراده آن‌ها می‌شود و کسانی که اراده خود را از دست می‌دهند از پویایی لازم برای توسعه و پیشرفت در کارها و زندگی خود برخوردار نیستند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نظارت شدید بر کودکان موجب وابستگی زیاد آن‌ها به والدین می‌شود، ادامه داد: والدینی که این‌گونه بر فرزندان خود نظارت دارند موجب می‌شوند که کودکان آن‌ها توانایی و استعداد خود را برای مدیریت زندگیشان از دست بدهند.
 
حجت‌الاسلام تراشیون با اشاره به یکی از مهم‌ترین دلایلی که گاهی کودکان قادر به انجام کارهای خود نیستند بنیه ضعیف بدنی است، اظهار کرد: کودکی که از قوای جسمانی خوبی برخوردار نیست در مقایسه با سایر هم سن و سال خود در انجام کارهایش از توانایی لازم برخوردار نیست.
 
وی با بیان اینکه امروزه کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که تغذیه رکن اساسی در شکل‌دهی به رفتار انسان است، گفت: اگر دقت کنید انسان هنگام عصبانیت و یا گرسنگی از آستانه تحمل کمتری در مقایسه با سایر زمان‌ها بهره‌مند‌است.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: گاهی کودکان به‌این‌علت که تمام انرژی خود را برای یک کار مصرف می‌کنند قادر به انجام سایر کراهای خود نیستند که در این زمینه والدین باید کودک خود را راهنمایی کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم خستگی ذهنی را از مهم‌ترین عوامل خمودگی در کودکان عنوان کرد، گفت: کودکانی که زیاد مشغول بازی‌های کامپیوتری و کارهای ذهنی است در مقایسه با سایر کودکان از توانمندی کمتری در انجام کارهای خود برخوردار هستند زیرا ذهن این کودکان به دلیل خستگی قادر به برنامه‌ریزی و انجام کارهای مدیریتی نیست.
 
وی یادآور شد: باید تا جایی که می‌توانیم به تغذیه کودکان خود اهمیت دهیم و سعی کنیم فرزندان خود را مسؤولیت پذیر و مقید تربیت کنیم./968/پ202/ی
ارسال نظرات