۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۲۳۷
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

پیام غدیر وحدت اسلامی و دوری از تفرقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به عظمت غدیر خم، گفت: پیام عید سعید غدیر اتحاد و وحدت اسلامی و دوری مسلمانان از هر گونه تفرقه است.
حجت الاسلام اسماعيلي - مدير حوزه علميه تخصصي امام خامنه اي بجنورد

حجت الاسلام علی اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک عید سعید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر خم، عید ولایت و امامت و یکی از بزرگ ترین اعیاد اسلامی به شمار می رود.

 

وی با تأکید بر اینکه بایستی برنامه های گرامیداشت عید غدیر با شکوه و شور ویژه ای برگزار شود، افزود: البته در این راستا برنامه های متعددی از سوی دستگاه های فرهنگی و مذهبی و نیز ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی پیش بینی شده که در روزهای پیش اجرا شده و یا امروز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه پیام عید بزرگ غدیر دعوت مسلمانان به اتحاد و وحدت است، خاطرنشان کرد: درک و شناخت هر چه بیشتر غدیر و اجرای سفارشات پیام غدیر منجر به کاهش اختلافات و چنددستگی در بین مسلمانان شده و امت واحده اسلامی را شکل می دهد.

 

این استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به عزم و اقدامات دشمنان در راستای تفرقه افکنی در بین مسلمانان و ایجاد اختلاف در بین آنها، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب کمر همت به نابودی اسلام اصیل و دین مبین بسته اند، می بایست مسلمانان در برابر این دشمنان برای حفظ اسلام محکم تر و استوارتر، دوشادوش یکدیگر و با وحدت ایستادگی کنند چرا که ایستادگی در برابر این هجمه عظیم دشمنان بدون ایجاد وحدت و انسجام بسیار دشوار خواهد بود.

 

وی با یادآوری نقش غدیر و پیام آن در ایجاد این وحدت، افزود: پیام غدیر در تمام اعصار اسلامی وحدت آفرین بوده اما متأسفانه مردم این پیام را درک نکردند همان گونه که اگر در ابتدای اسلام نیز مردم پیامبر غدیر را می شناختند و پیام غدیر را به درستی درک می کردند این میزان اختلاف و چنددستگی و تفرقه در بین مسلمانان ایجاد نمی شد.

 

این پژوهشگر مذهبی با بیان اینکه درک نکردن پیام غدیر از سوی مسلمانان سبب شد تا در بین آنها تفرقه به وجود بیاید، تصریح کرد: در عصر فعلی نیز درک درست پیام غدیر سبب ایجاد اتحاد اسلامی در برابر دشمنان این دین مبین شده و عدم درک آن اختلافات و تفرقه ها را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید بر اینکه پیام عید سعید غدیر اتحاد و وحدت اسلامی و دوری مسلمانان از هر گونه تفرقه است، اضافه کرد: حضرت محمد(ص) در خطبه های غدیر تمامی امت اسلام را به اتحاد و وحدت دعوت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام در این خطبه پیغام امامت و ولایت و وحدت اسلامی را برای همه مسلمانان به ارمغان آورد، اظهار کرد: همواره ندا و سفارش حضرت محمد(ص)، ندای وحدت امت اسلامی بود و می بایست این سفارش در عصر فعلی از سوی مسلمانان جدی تر گرفته شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این راستا وجه اشتراک همه مسلمانان قرآن و حضرت محمد(ص) بوده، این در حالی است که قرآن حتی پیروان سایر ادیان الهی را نیز به وحدت و انسجام دعوت کرده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه عید سعید غدیر در واقع همان رسالت پیامبر در ولایت علوی است، افزود: همه مسلمانان وظیفه شرعی دارند تا با الهام از قرآن کریم، پیام غدیر را شنیده و درک کنند، اختلافات خود را کنار گذاشته و وحدت و انسجام اسلامی خود را به جهانیان نشان دهند.

 

این استاد حوزه علمیه در خاتمه با یادآوری این حدیث حضرت محمد(ص) که «عید غدیر افضل اعیاد من است»، تصریح کرد: در این زمینه زنده نگاه داشتن عید غدیر و برگزاری باشکوه مراسم آن، وظیفه همه مسلمانان به ویژه ولایت مداران است./9314/302/ب2

ارسال نظرات