۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۰۸۳۸
مدیر مؤسسه امیر بیان:

کسانی که می‌گویند انقلابی‌گری را باید کنار گذاشت نقطه قوت ما را هدف گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه که فرمودند فرهنگ انقلابی‌گری را در جامعه گسترش دهید، گفت: انقلابی‌گری نقطه قوت ما است و کسانی که می‌گویند انقلابی‌گری را باید کنار گذاشت و عضو جامعه بین المللی شد به این معنی است که نقطه قوت خود را کنار بگذاریم.
حجت الاسلام سامان هادي پور، رئيس موسسه تخصصي فن خطابه امير بيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سامان هادی‌پور، مدیر مؤسسه امیر بیان، امشب در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) پردیسان قم، با اشاره به روایتی از رسول الله(ص) گفت: حضرت در پاسخ به فردی که از خدا بهترین چیزی که تا به حال از او خواسته شده و بالاترین چیزی که خداوند به بنده‌ای عطا کرده را می‌خواست فرمودند اگر دعای تو اجابت شود خونت در راه خدا ریخته خواهد شد؛ این به این معنا است که بهترین چیزی که از خدا خواسته شده و بالاترین چیزی که خداوند به بنده ای داده است شهادت در راه خدا است.


وی با بیان خاطره‌ای از جانبازی که دوستانش به شهادت رسیده بودند، اظهار داشت: شهادت توفیق می‌خواهد و کسانی که وابسته به این دنیا هستند به مقام شهادت نمی‌رسند و این به آن معنا نیست که هر کس شهید نشده وابسته به دنیا بوده؛ بلکه عده ای را هم خدا نگه داشته تا پرچم اسلام را حفظ کنند و به مقصد برسانند.

شهادت باید آرزوی هر مسلمان باشد
استاد خطابه حوزه علمیه با تأکید بر این که در روایتی آمده که اگر کسی آرزوی شهادت نداشته باشد شعبه ای از نفاق در وجود او است، افزود: پیامبر(ص) فرمودند« کسی که از خداوند صادقانه شهادت را طلب کند خداوند او را به جایگاه شهدا می‌رساند اگرچه که در بستر بمیرد و جایگاه شهدا آنقدر رفیع است که امیر مؤمنان(ع) در نماز خود آن را از خداوند طلب می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: قید «صادقانه» در روایت پیامبر(ص) بسیار مهم است و علامت صداقت در طلب شهادت این است که انسان اهل جهاد باشد و به گفته شهید چمران وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود مرد از نامرد شناخته می‌شود.

جهاد با نفس مقدم بر جهاد با کفر است
حجت الاسلام هادی‌پور با بیان چند خاطره از رزمندگان در جبهه‌ها بزرگ‌ترین جهاد را جهاد با نفس دانست و افزود: در جبهه فرهنگ جهاد با نفس وجود داشت و رزمندگان اول جهاد با نفس می‌کردند و از نفسانیات جدا می‌شدند و سپس به جهاد با کفر می‌رفتند و شهید می‌شدند.

ضرورت تلاش در عرصه فرهنگ
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «من از دغدغه مشکلات فرهنگی شب‌ها خواب به چشمانم نمی‌آید» به عرصه دیگر جهاد که جهاد فرهنگی است اشاره و خاطرنشان کرد: کجا هستند شهدا که وقتی امام(ره) می‌گفت خرمشهر باید آزاد شود لحظه ای آرام نمی‌گرفتند تا حرف امام(ره) دوبار تکرار نشود.

مدیر مؤسسه امیر بیان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحث جمعیت، گفت: برخی از ما به خاطر ترس از آبروی‌مان که مبادا مردم دور ما را خالی کنند حتی حاضر به مطالعه در مورد برخی مسائل نیستیم چه برسد به تبلیغ و جهاد فرهنگی در این رابطه.

وی با بیان این سخن امام علی(ع) که باب جهاد باز است، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند مؤمن با شمشیر و زبانش جهاد می‌کند و جهاد با زبان همان جهاد فرهنگی است که ما وظیفه داریم تلاش کنیم و خودمان را تقویت کنیم تا بتوانیم در این عرصه جهاد کنیم.

مصرف کالای ایرانی جهاد اقتصادی است
حجت الاسلام هادی‌پور یکی دیگر از عرصه‌های جهاد را جهاد اقتصادی دانست و افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب یکی از را‌ه‌های جهاد اقتصادی، مصرف کالاهای داخلی است که ایشان بارها فرمودند تا جایی که گفتند از شما خواهش می‌کنم که کالای ایرانی مصرف کنید و از تولید داخل حمایت کنید.

شجاعت شرط مجاهدت
وی شرط جهاد و مجاهدت را شجاعت عنوان کرد و اظهار داشت: همانطور که در جهاد با کفار شجاعت ملاک است در جهاد فرهنگی و اقتصادی هم نیاز به شجاعت است و تا این ویژگی در انسان نباشد مجاهد نمی‌شود.

انقلابی‌گری نقطه قوت ما است
استاد حوزه علمیه با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه که فرمودند فرهنگ انقلابی‌گری را در جامعه گسترش دهید، اظهار داشت: انقلابی‌گری نقطه قوت ما است و کسانی که می‌گویند انقلابی‌گری را باید کنار گذاشت و عضو جامعه بین المللی شد به این معنی است که نقطه قوت خود را کنار بگذاریم.

وی روحیه انقلابی را به معنی حرکت مستمر به سمت کمال دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمن خود را به عنوان دوست نشان می‌دهد و به دنبال روزنه نفوذ است و این قابل قبول نیست که در شهر قم در شب توافق هسته ای مردم به شادی بپردازند و این اتفاق حاکی است که ما در جهاد سیاسی کم کار کرده‌ایم.

حجت الاسلام هادی‌پور عدم تعلق به دنیا و بصیرت را از دیگر ویژگی‌های انسان مجاهد دانست و افزود: شهدا با بصیرت و عدم تعلق به دنیا توانستند به مقام شهادت برسند و ما هم وظیفه داریم با الگو قرار دادن فرهنگ جهاد که همان فرهنگ انقلابی است راه آنها را ادامه دهیم./843/پ202/ف
ارسال نظرات