۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۶۹۱
خبرگان بصیر(16)

شورای نگهبان درباره انتخابات خبرگان آینده دقت لازم را داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ویژگی های اعضای خبرگان رهبری، گفت: عضو خبرگان رهبری باید فقیه باشد تا بتواند ولی فقیه را بشناسد.
ديدار آيت الله جزايري از حوزه علميه پاکدشت  آيت الله موسوي جزايري

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی، گفت: مجلس خبرگان از جایگاه رفیعی در نظام اسلامی برخوردار است، امام راحل(ره) بر اهمیت این مجلس تاکید فراوان داشتند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مانند امام راحل(ره) به اهمیت و جایگاه مهم مجلس خبرگان تصریح دارند، جایگاه مجلس خبرگان به دلیل مساله نظارت و انتخاب رهبری بسیاز حائز اهمیت است، باید توجه شود صلاحیت رهبر معظم انقلاب اسلامی از آفتاب نیز روشن تر است ولی براساس قانون اساسی این نظارت و انتخاب از سوی اعضای خبرگان صورت می گیرد.

 

آیت الله جزایری با بیان این که اجتهاد از جمله ملاک های اعضای خبرگان است، تصریح کرد: اعضا باید فقیه باشند تا بتوانند ولی فقیه را بشناسند.

 

وی ادامه داد: مرجع رسیدگی به امور انتخابات و تایید صلاحیت نامزدهای ورود به مجلس خبرگان فقط بر عهده شورای نگهبان است، امیدواریم شورای نگهبان دقت کافی را در این زمینه داشته باشد./811/ت302/ج

ارسال نظرات