۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۵۸۶
به همت هیأت فرزندان شهدای اسلام تهران؛

مراسم گرامیداشت شهدای هسته‌ای برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت شهدای هسته‌ای در امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.
گراميداشت شهداي هسته اي گراميداشت شهداي هسته اي گراميداشت شهداي هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت شهیدان احمدی روشن، علیمحمدی، شهریاری و رضایی نژاد شامگاه جمعه با همت هیأت فرزندان شهدای اسلام در امامزاده صالح بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

 

رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن در این مراسم با اشاره به خاطره ای در زمینه صنعت هسته ای، گفت: در یک دوره ویژه یعنی از سال 82 تا 84 رکودی در صنعت هسته ای رخ داد، متاسفانه این اقدام حربه‌ای بود که از طرف استکبار جهانی بر مسؤولان کشور وارد شد و مسؤولان وقت مجبور به عقب نشینی شدند.

 

وی افزود: براساس قرارداد سعد آباد قرار شد اورانیوم کشور توسط غربی ها تامین شود ولی به آن عمل نکردند.

 

احمدی روشن با اشاره به اتفاقات رخ داده برای فرزند خویش، تصریح کرد: شهید احمدی روشن در آن دوران خود را مانند یک مرده تصور می کرد و قصد جدا شدن از تاسیسات نطنز را در سر داشت، خوشبختانه آن دوره نحس پایان یافت و رهبری فرمودند دانشمندان هسته ای باید تاسیسات را راه انداری کنند.

 

وی افزود: این بچه ها شبانه روز مشغول به کار شدند و از شدت خستگی پشت دستگاه ها به خواب می ‌رفتند، به لطف خدا در غنی سازی از 3.5 درصد به 5 درصد و در ادامه دیگر دانشمندان غنی سازی را  از 5 به 20 درصد رساندند، رهبری فرمودند؛ سخت ترین دوره در صنعت هسته ای غنی سازی از 5 به 20 درصد است.
 

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به سوالی که از مصطفی احمدی روشن شده بود، اظهار داشت: از شهید احمدی روشن سوال کردند 20 درصد را برای چه می خواهید، وی در پاسخ گفت؛ این 20 درصد می تواند دست ایران را در مذاکرات باز کند و پشتیبان ایران اسلامی باشد.

 

وی افزود: این 20 درصد برای کشور یک نقطه قوت بود ولی متاسفانه باید بگوییم از این صنعت استفاده نشد، آنهایی که خود را سربازان جبهه دیپلماسی معرفی می کنند بدانند که سربازان ما در جبهه ها با دادن خون خود عقب نشینی نکردند.

 

احمدی روشن در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پس از نشت بغداد 450 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد داشتیم که بدون امضا و تعهدی آن را اکسید کردند، این یک اقدام غیرقانونی بود، پس از قرارداد ژنو دانشمندان هسته ای را اخراج کردند، افرادی که در کنار مصطفی احمدی روشن این صنعت را پیش بردند نابود شدند.
 

وی با اشاره به وجود خط قرمز در صنعت هسته ای، ابراز داشت: رهبری فرمودند؛ ما به 190 هزار سوء غنی سازی نیاز داریم ولی در واقعیت این دستور اجراء نشد، خط قرمزهایی که رهبری فرمودند در مذاکرات لحاظ نشده است.


احمدی روشن، افزود: شهدای هسته ای در راه خدا کشته شدند و برخی این خون ها را لحاظ نمی کنند، برخی همه کار کردند تا دشمن را از خود راضی کنند./811/202/ب3

ارسال نظرات