۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۰۰۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

منافاتی بین عقلانیت و انقلابی گری وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که عقل دفاع از ارزش ها را تأیید می کند، گفت: در دین اسلام یکی از منابع در کنار قرآن، عقل است که از جایگاه رفیعی برخودار است و به عنوان رسول باطنی از آن یاد می شود.
خجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که عقل یک منبع شناخت است، گفت: یکی از افتخارات مسلمانان در این است که دین، مکتب، آیین و مرام ما عقلایی و بر اساس عقل است.

 

وی افزود: بین وحی و عقل هیچ اختلافی وجود ندارد و هر دو با یکدیگر سازگار هستند، از این رو اسلام یک دین عقلایی است و عقل و انقلابی گری هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند.

 

حجت الاسلام لطفی با بیان این که در قرآن کریم انسان امر به تفکر و تعقل می شود، گفت: در دین اسلام یکی از منابع در کنار قرآن، عقل است که از جایگاه رفیعی برخودار است و به عنوان رسول باطنی از آن یاد می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که عقل دفاع از ارزش ها را تأیید می کند، گفت: نگرش نسبت به دین هیچ منافاتی با عقل گرایی ندارد.

 

وی با اشاره به این که اقدامات صرفا احساسی را نمی توان بر مبنای عقل دانست، گفت: روحیه انقلابی جوانان که همراه با شور و نشاط است، بر مبنای عقل بوده و منافاتی با عقل گرایی ندارد و از پایه های محکم و استواری برخوردار است.

 

به گفته وی، روحیه انقلابی جوانان در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ مافاتی با تعقل و عقلانیت ندارد.

 

حجت الاسلام لطفی گفت: دفاع از ارزش ها و شعارهای در این زمینه بر اساس عقلانیت است، چرا که در نگرش اسلام، منطق و عقلانیت مورد تأیید است و همچنین از مشخصات دین اسلام است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حرکتی که در کنار شرع و وحی قرار گیرد مورد تأیید است، گفت: عقلانیت و انقلابی گری با یکدیگر سازاست و منافاتی در این دو دیده نمی شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات