۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۸۹۶۸۹
خبرگان بصیر(15)

برخی به بهانه جوان گرایی و نوگرایی خبرگان اهداف سیاسی دیگری را دنبال می کنند

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه کازرون گفت: برخی از جریانات سیاسی بدشان نمی‌آید که این مجلس را آغشته به رقابت‌های زودگذر سیاسی و جناحی کنند و این خطری است که در این دوره به دلیل تقارن انتخابات آن با انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد.
محمد خرسند

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس گفت: جایگاه خبرگان مربوط به جایگاه ولایت و رهبری است، جایگاه رهبری در جامعه ما امری است که به اعتقادات ما بر می‌گردد و ریشه در عمق تفکرات اسلامی و شیعی ما دارد.

وی در ادامه افزود: ولی فقیه کسی است که زعامت امور مسلمین را به عهده دارد، تعدادی فقیه می‌خواهند چنین فردی را انتخاب کنند بنابراین این مجموعه یک مجموعه رفیعی است و رفعت آن به بلندای جایگاه رهبری است و از این جهت جایگاه رفیعی در کشور و قانون اساسی ما دارد.

حجت‌الاسلام خرسند اظهار کرد: این مجلس به فرموده امام«خبرگان تقویت رهبری است» زیرا این مجلس همیشه در جایگاه انتخاب نیست و در مواقع دیگر در جایگاه تقویت رهبری باید باشد.

وی ادامه داد: برخی از جریانات و دشمنان به دنبال این هستند که خبرگان را جایگاهی برای تضعیف رهبری نظام اسلامی قرار دهند و بگو‌مگوها، اختلافات و دسته‌بندی های سیاسی را وارد این مجلس معنوی کنند.

حجت‌الاسلام خرسند خاطر‌نشان کرد: همه باید مراقب باشند که مجلس خبرگان جایگاه رفیع و معنوی دارد و کسانی باید آنجا حضور پیدا کنند که به معنای واقعی حافظ منافع امت اسلامی باشند و حامی و تقویت کننده جایگاه رهبری باشند.

وی با اشاره به تذکر برخی از دلسوزان نسبت به ورود برخی از افراد زاویه‌دار به نظام و رهبری در مجلس خبرگان تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم که بگومگوهایی که معمولا در انتخابات دیگر همچون مجلس به وجود می‌آید به این مجلس هم ورود پیدا کند.

امام جمعه کازرون با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی  باید وظیفه خود را انجام دهند، مجلس خبرگان مجلسی نیست که با مسائل اقتصادی و روزمره مردم ارتباط داشته باشد و با مجلس شورای اسلامی تفاوت دارد، وظیفه همگانی است که جایگاه و قداست آن را برای همه تبیین کنند و در واقع جایگاه بی‌بدیل ولایت و رهبری را تبیین کنند.

وی تأکید کرد: آرامش و امنیت کشور ما در گرو این جایگاه رفیع است و این بیداری اسلامی و خیزشی که در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به وجود آمده است همه از برکات انقلاب اسلامی ما است و این انقلاب هم نتیجه رهبری جامع حضرت امام و رهبرم معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: همه به ویژه کسانی که صاحب قلم، سخن و تریبون هستند و رسانه ملی، علما، روحانیان، اساتید، حوزویان، دانشگاهیان، هنرمندان و نویسندگان از ابزار گوناگون برای تبیین این جایگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به وجه تمایز این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دوره‌های قبل گفت: چون تعدادی از اعضای مجلس خبرگان در گذشته اند یا به دلیل کهولت سن امکان حضور ندارند، برخی در صدد هستند به بهانه جوانگرایی و نوگرایی تفکراتی را در خبرگان وارد کنند که شاید در آینده بتوانند به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند.

امام جمعه کازرون تأکید کرد: مجلس خبرگان محل چنین رقابت‌هایی نیست و همان‌گونه که از اسم آن پیدا است مجلس خبرگان دین و فقاهت است و باید تلاش کرد کسانی که در حد و قواره این مجلس هستند و با طمأنینه و عدالت و فقاهتی که دارند در مواقع لزوم و خطر تصمیمات حساس را بگیرند و یاور و همکار خوبی برای زعامت و رهبری جامعه اسلامی باشند انتخاب کرد.

وی در پایان گفت: برخی از جریانات سیاسی بدشان نمی‌آید که این مجلس را آغشته به رقابت‌های زودگذر سیاسی و جناحی کنند و این خطری است که در این دوره به دلیل تقارن انتخابات آن با انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد./919/ت302/ج

ارسال نظرات