۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۸۹۰۹۵
نماینده بعثه‌ رهبری در نجف مطرح کرد؛

بهترین سوغات نجف اشرف و کربلای معلی

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: امام حسین (ع) در واقعه کربلا در سخت ترین ساعات جنگ، موقع نماز ظهر به نماز ایستادند و نماز را به جماعت خواندند، بنابراین ما که خود را عاشق اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانیم باید از ایشان پیروی کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمد احساني نماينده بعثه مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احسانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در جمع پرشور دانشگاهیان در بیت امام خمینی (ره) گفت: زایرانی که به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف می شوند، باید سیره علوی را به عنوان سوغات به همراه ببرند.

 

وی افزود: امیرمومنان(ع) در وصیت به امام حسن وامام حسین علیهماالسلام فرمودند:« الله الله فی الصلاه فإنها عمودُ دینکم» یکی از وصایا و سفارشات ائمه (ع) موضوع نماز است. امام علی (ع) می فرماید:« به خدا به خدا شمارا به نماز توصیه میکنم زیرا نماز ستون دین شماست».

 

حجت الاسلام و المسلمین احسانی افزود: مخاطب اصلی و واقعی این توصیه و فرمایش امام(ع)، همه مسلمین و مخصوصأ ما شیعیان هستیم. نماز معراج مومن است ونماز وسیله تقرب به خداوند متعال است و شما زائران این سوغات بسیار مهم را در زندگی خود برای همیشه داشته باشید.

 

وی افزود: امام حسین (ع) نیز در واقعه کربلا در سخت ترین ساعات جنگ، موقع نماز ظهر به نماز ایستادند ونماز را به جماعت خواندند، و سعید بن عبدالله که در مقابل تیرهای دشمن ایستاد، آنقدر تیر بر بدنش اصابت کرد که با اتمام نماز امام، برزمین افتاد و به شهادت رسید.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در ادامه اظهار داشت: یکی از بهترین آثار ودستاوردهای این سفر معنوی، تقید به نماز اول وقت است، چرا که یکی از بارزترین سیره های قولی و عملی ائمه (ع) نماز اول وقت است.

 

وی در پایان اظهار داشت: امام خمینی (ره) در زندگی پربرکت شان این سیره را داشتند و همواره حتی روزهای آخر عمر شریفشان که از اطاق عمل آمده بودند وسرم در دست ایشان بود، نماز اول وقت را ترک نکردند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات