۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۸۸۳۴۳
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انرژی هسته‌ای لازمه رفع فاجعه خشکسالی پیش رو خواهد بود

خبرگزاری رساـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دعوت از مسؤولان جهت جلوگیری از فجایع طبیعی پیش رو گفت: انرژی هسته‌ای و تولید برق بیشتر و استفاده از آن جهت شیرین کردن آب دریا می‌تواند ما را در مقابله با خشکسالی‌های فجیع پیش رو یاری کند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن نظري شاهرودي معاون جامعه و نظام جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اظهارات بعضی دولتمردان درباره تقسیم برنامه پنج ساله ششم به پنج قسمت یعنی تبدیل آن به برنامه سالانه اظهار داشت: تفاوتی ندارد؛ تقسیم برنامه پنج ساله به پنج برنامه یک ساله مانند اضافه و کم کردن صفرهای واحد پولی است که در نتیجه هیچ تأثیری نخواهد داشت.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در مقام اجرای برنامه‌های پنج ساله یا یک ساله باید دید که آیا درآمدهای کشور تحقق پیدا می‌کند یا خیر؛ الان حدود بیست و پنج تا سی درصد ظرفیت کار کشور در حال کار است؛ در صورتی که بخواهیم به رشد اقتصادی هشت در صد برسیم می‌بایست از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم تا از رکود خارج شویم.
 
حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی به عدم تحقق درآمدهای دولت طی سال 94 اشاره کرد و ابراز داشت: هر درصدی را که برای رشد اقتصادی در نظر بگیریم و به طرق یک ساله یا پنج ساله بخواهیم برنامه ریزی کنیم چیزی که روی کاغذ نوشته می‌شود و چیزی که در عمل و واقع به آن دست می‌یابیم متفاوت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: تا این لحظه سیزده میلیارد از درآمدهای کشور محقق نشده است؛ قیمت پایین نفت از عمده دلایل این مشکل در بخش درآمدها بوده است؛ کشورهای خاورمیانه فکر می‌کردند که همیشه می‌توانند نفت را بفروشند و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت؛ امروزه ژاپن و کره از مواد خاصی که در آمریکا تولید می‌شود استفاده می‌کنند؛ این مواد جایگزین نفت شده‌اند و معلوم نیست که قیمت نفت به جایگاه پیشین خود بازگردد.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم وجود داشتن وحدت نظر ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و جدا شدن از نفت باید به باوری در بین تمامی ملت و مسؤولان تبدیل شود؛ تمامی مردم شهرها و روستاها باید با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی اظهار داشت: اولین کاری که حوزه‌های علمیه می‌توانند در راستای فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی انجام دهند، اعزام هفتاد هزار طلبه به سراسر کشور است؛ این طلاب باید با واقعیت اقتصاد کشور آشنا باشند؛ روش‌های کشاورزی و آبیاری را بشناسند و بتوانند آن را در دوران تبلیغ خود به مردم بیاموزند.
 
وی تصریح کرد: اساس اقتصاد کشور بر پایه کشاورزی است؛ اگر با استفاده از مبلغین حوزه‌های علمیه بتوانیم مردم را با روش‌های مقابله با خشکسالی و کشت با بهره‌وری بیشتر آشنا کنیم از خطراتی که در راه است خواهیم گریخت؛ ترساندن مردم کاری اشتباه است ولی باید بدانیم که فاجعه‌ای در راه است که وظیفه برنامه ریزی و مقابله با آن بر عهده مسؤولان کسانی است که می‌توانند مردم را در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی بسیج کنند.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در راه توجه به اقتصاد مقاومتی و آموزش راه‌های عملیاتی آن به طلاب، روزنامه و کتاب بی فایده است؛ طلاب باید به صحنه بیایند و در عمل با روش‌های عملیاتی آشنا شوند تا بتوانند در فرهنگسازی جهت توجه به اقتصاد مقاومتی موفق‌تر باشند.

وی گفت: ایران نیازمند آب است؛ آثاری در مناطق مختلف کشور نمایان شده است که نشان از فجایع خشکسالی وحشتناک در کشور دارد. انرژی هسته‌ای می‌تواند به ما کمک کند تا آب دریا را شیرین کنیم و در کشاورزی و دامداری به کار گیریم؛ از انرژی هسته‌ای می‌توانیم در مسائل دیگر کشاورزی نیز بهره ببریم؛ بنابراین در اولین قدم‌ها باید صنایع هسته‌ای را تقویت کنیم تا بتوانیم کشور را از بلایای طبیعی پیش رو نجات دهیم./836/
ت302/ش
ارسال نظرات