۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۷۹۱۸
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد:

ضرورت اصلاح نظام بانکی کشور / بانک ها از دولت حرف شنوی ندارند

خبرگزاری رسا ـ عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این‌که اصلاح نظام بانکی کشور امری ضروری است، گفت: دولت نتوانسته است یک سیاست گذاری یکپارچه برای بانک های دولتی و خصوصی کشور داشته باشد.
يوسفيان ملا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، امشب در جلسه رسیدگی به مشکلات صنعت شهرستان آمل که در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله(ع) آمل برگزار شد با اشاره به این که مشکلاتی در صنایع مازندران و شهرستان آمل وجود دارد که یک بخش آن به سیاست های کلی تولید کشور مربوط می شود، گفت: عمده مشکلات صنعتگران مسأله نقدینگی، مشکلات بانکی و عدم همراهی بعضی از دستگاه‌ها برای تولید است.


وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده سبب شد بعضی از صاحبان صنایع  گلایه داشته باشند که به حق است و انتظار می رود دستگاه‌های نظارتی و مالیاتی وارد کار شوند و نسبت به حل مشکلات تولید همکاری کرده و شرایط تولید و نقدینگی واحدهای تولیدی را از نزدیک مشاهده کنند.


نماینده مردم آمل در مجلس با تأکید بر این که بعضی از واحدهای تولیدی زیر 50 درصد ظرفیت خود در حال تولید هستند و حمایت مالی و پشیتبانی نمی شوند، تصریح کرد: با فشار مالیاتی و تأمین اجتماعی این واحدهای تولیدی نمی توانند به کارشان ادامه دهند که صدای صنعتگران وتولید کنندگان به حق است و اگر این عزیزان نبودند مشخص نبود اشتغال ما در چه مسیری قرار داشته است که صدای صنعتگران را به اطلاع مدیران کشور می رسانیم.


یوسفیان ملا با اشاره به برخورد با مدیرانی که در رفع مشکلات صنعت همراهی ندارند، افزود: اگر مدیری نمی تواند با مجموعه شهرستان برای رفع مشکلات صاحبان صنایع همراهی کند سرپرست فرمانداری بدون تعارف با آنها برخورد کند و فرد دیگری را پیشنهاد دهد.


وی با اشاره به کمبود زمین برای توسعه شهرک صنعتی، تصریح کرد: کسانی که زمین شهرک صنعتی را در اختیار داشته و قصد گشترش شهرک صنعتی دارند مانعی وجود ندارد اما اگر قصد آن ها ویلاسازی باشد برخورد صورت می گیرد.


عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با بیان این که دولت نتوانسته است یک سیاست گذاری یکپارچه برای بانک های دولتی و خصوصی کشور داشته باشد تصریح کرد: بانک ها در شرایطی هستند که از دولت حرف شنوی ندارد و وقتی رییس جمهور و رییس بانک مرکزی از بانک ها گله می کنند نشان می دهد بانک ها به سخنان مدیران کشوری توجهی ندارند.


نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نظام بانکی کشور در راستای حمایت از تولید و اشتغال گام بردارد که همه مدیران باید در این عرصه کوشا باشند و تلاش های شایسته ای را صورت دهند.


یوسفیان ملا با انتقاد از فعالیت مستقیم بانک ها در امر تولید و تجارت ادامه داد:  بانک ها دیگر به دنبال رفع مشکلات تاجری که رقیب آن ها است نمی روند و امروز بانک ها در مسیری وارد شدند که جزو رسالت های آن ها نیست.


وی با اشاره به این که 60 درصد اندوخته بانک ها در بخش تولید قرار دارد که خطراتی ایجاد کردند، گفت: بانک ها می توانند تنها 10 درصد اندوخته خود را به بخش‌های غیر امور بانکی اختصاص دهند.


نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: برنامه پنج ساله پنجم دولت را مکلف به اصلاح ساختار بانک ها در جهت تولید و صنعت کشور کرده است و ما در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر بانک ها فشار می آوریم تا روش و رفتار خود را تغییر دهند./1314/202/ب2

ارسال نظرات