۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۵۸۱

تجلیل آیت الله علم الهدی از عملکرد شورای شهر مشهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این شورا اصولگرا است و مخالفانش عملیات روانی را بلد بوده و در آن موفق هستند همان طور که در برخورد با دولت و مجلس نیز در عرصه رقابت انتخاباتی، نقد و تخریب موفق اند چرا که دارای خط قرمز دینی نیستند و دروغ، غیبت و تهمت برای شان مهم نیست.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تقدیر از عملکرد مناسب شورای چهارم گفت: در این شهر خیلی ها هستند که می گفتند چرا این افراد در شورا باشند و ما نباشیم، یا افرادی از تبار و باند ما در شورا نباشند؟ طبیعتا هر جریانی وارد شورای شهر می شد سلسله عملیاتی بر علیه آن انجام می شد.

 

وی افزود: این شورا اصولگرا است و مخالفانش عملیات روانی را بلد بوده و در آن موفق هستند همان طور که در برخورد با دولت و مجلس نیز در عرصه رقابت انتخاباتی، نقد و تخریب موفق اند چرا که دارای خط قرمز دینی نیستند و دروغ، غیبت و تهمت برای شان مهم نیست؛ آن ها فقط می خواهند طرف مقابل را هدف عملیات روانی کرده و بکوبند.

 

امام جمعه مشهد مقدس ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در برابر عملیات روانی جریان های سیاسی خاص و پرهیز از سوژه شدن، تصریح کرد: بیشتر عملیات روانی علیه شورا و شهردار از جانب کسانی است که در شورای اول و دوم بوده اند و نسبت به حجم فعالیت شورای چهارم، کاری نکردند؛ هرچند در اختلاف سلیقه ای که در خود شورا است، خوب بوده و رشد و پویایی هم در همین است.

 

آیت الله علم الهدی اجرای کامل عملیات روانی با رعایت موازین اخلاقی و شرعی را ناممکن دانست و اظهار کرد: این که در کمپین طرفداری از توسعه شهر در اولین قدم شهدا را هدف قرار می دهند، با وجودی که ما در شهر مشهد نقاط ضعف زیادی داریم، نشان می دهد آن ها می خواهند برای خود اردو تهیه کنند و از آن جا که دیده اند این شورای شهر متدین است و اردوی آن بسیجیان و جان برکفان هستند، می خواهند در برابرش اردوکشی کرده و عناصر لاییک، ضد انقلاب و ضد دین را اردوی خود قرار دهند، از همین رو برای جذب آن ها در برابر شهدا موضع گیری کردند.

 

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین آسیب های پیش روی مسؤولان پرداخت و خطاب به اعضای شورای شهر مشهد اظهار کرد: «مصرف بیت المال» و «توسعه جریان تجمل پرستی» دو آفت بزرگ هستند که شخصیت دینی، معنوی و اجتماعی شما را از بین می برند؛ در شورای چهارم نباید کوچکترین نماد تجمل گرایی وابسته به شورا به وجود آید.

 

وی امتیاز شورای چهارم را رسیدگی محسوس به حاشیه شهر و مناطق فقیرنشین دانست و افزود: بنده در رفت و آمدهای اخیر در حاشیه شهر از وضعیتی که الان آن جا دارد لذت بردم؛ انسان از این ساخت و ساز ها و بلوارسازی هایی که صورت گرفته و از این که فقرا در وضعیت بهتری نسبت به گذشته زندگی کرده و فضای زندگی آن ها تمیز و نظیف باشد، لذت می برد، هرچند خرابی های آن جا خیلی زیاد است اما در هر حال شیب شهر متعادل شده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه شریفه «قُل مَن حَرَّمَ زینَهَ اللهِ الَّتی أخرَجَ لِعِبادِه وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزق»، برخورداری از رفاه حلال را امری پسندیده عنوان و در عین حال به پرهیز مسؤولان، به خصوص روحانیت از رفاه طلبی تأکید کرد و گفت: شورای چهارم تبار خود را تعریف کند که آیا از قشر متوسط به پایین جامعه است یا متوسط به بالا؛ این یک اصل است که اگر بر هم بخورد شخصیت اجتماعی شورا بر هم خواهد خورد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که «بار تحمیل هزینه ها باید از دوش مردم مخصوصا مستضعفین برداشته شود»، یادآور شد: در مهم ترین پیک زیارتی مشهد یعنی شب سال تحویل، هتل های 5 ستاره 40 درصدشان خالی بوده اند اما زوار امام رضا(ع) زیر باران در چادر مسافرتی خود در پارک اسکان داشتند؛ چرا بار را بین فقیر و غنی و مستضعف و مستکبر تقسیم نکنیم؟

 /پ202/ج

 

ارسال نظرات