۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۸۷۳۲۸
تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

روحانیت برای حل مشکلات اجتماعی و کاهش آسیب ها وارد میدان شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله فاضل بابلی تلاش برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی را از سوی روحانیت مهم دانست و گفت: امروز با توجه به مشکلات اجتماعی و فرهنگی که جامعه ما با آن دست به گریبان است، روحانیت به عنوان طبیب جامعه باید وارد عمل شود.
آيت الله محمد فاضل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله محمد فاضل، تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران، ظهر امروز در جمع طلاب این مدرسه با تاکید بر ساده زیستی و زندگی زاهدانه میان طلاب و روحانیان گفت: سیره رفتاری پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) الگویی مناسب برای طلاب و روحانیان است زیرا جامعه اسلامی به دقت زندگی یک روحانی را مورد توجه قرار می دهد.
 
وی افزود: زهد به معنای ترک حلال مشکوک و ترک حلال معلوم است از این رو به اندازه کفایت و لزوم باید به زندگی دنیایی و مادی توجه کرد.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه بابل با تاکید بر این نکته که باید رفتار و سیره عملی روحانیت مروج دین باشد، خاطرنشان کرد: زندگی دنیایی و مادی طلاب و روحانیان باید از متوسط جامعه پایین تر باشد و تعلقات مادی در زندگی را به حداقل برسانیم تا سخن و کلام ما در میان مردم اثر بخش باشد.
 
وی تلاش برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی را از سوی روحانیت مهم دانست و ادامه داد: امروز با توجه به مشکلات اجتماعی و فرهنگی که جامعه ما با آن دست به گریبان است، روحانیت به عنوان طبیب جامعه باید وارد عمل شود.
 
آیت الله فاضل آمار بالای طلاق، افزایش تعداد زندانیان و آمار زیاد جرم و جنایت را ناشی از فاصله گرفتن با امور معنوی و دینی دانست و تصریح کرد: نشر فرهنگی دینی و باورهای اعتقادی اثرات بسیار زیادی را در جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی بر جای می گذارد و این لازمه یک حرکت جهادی از سوی روحانیت است.
 
وی با اشاره به نیاز جوانان به پاسخ شبهات و گره های ذهنی ناشی از شبهه افکنی دشمنان قسم خورده اسلام، اظهار داشت: دشمنان با برنامه ریزی هوشمندانه و تهاجم فکری و عقیدتی به دنبال دور کردن جوانان از مبانی دینی هستند تا آنچه را که خود به عنوان دین به آنها می دهند، در قلب و اندیشه آنان جای گیرد.
 
تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران آغاز سال تحصیلی را آغاز و تلاشی جدید برای فراگیری علوم دینی و کسب رضای الهی دانست و تاکید کرد: تلاش در تحصیل علوم دینی برای مثمر بودن برای اسلام و آینده نظام اسلامی یک جهاد است و طلاب باید جهاد گونه در این امر وارد شوند.
 
وی افزود: جهاد بالاتر از سعی است زیرا در سعی انسان از توان خودش بهره می گیرد اما در جهاد انسان بالاتر از حد توان عادی خودش و با تمام وجود وارد می شود.
 
آیت الله فاضل با اشاره به احترام لباس روحانیت در بین مردم گفت: لباس روحانیت در بین مردم از احترام و جایگاه ویژه ای برخوردار است و طلاب باید قدردان این مساله باشند.
 
وی ادامه داد: یک طلبه باید با اخلاق و سیره رفتاری خود به لباس روحانیت ارزش بدهند نه اینکه به دنبال پیدا کردن جایگاه خود در بین مردم با استفاده از لباس روحانیت باشد./1313/202/ب1
ارسال نظرات