۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۸۵۹۶۸
خبرگان بصیر(1)

مجلس خبرگان محل ورود خبره نماها و نااهلان نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت هوشیاری مردم و مسؤولان برای جلوگیری از نفوذ نااهلان به نهادهای انقلابی گفت: مجلس خبرگان نهادی برای ورود خبرگان است نه خبره‌نماها و نااهلانی که با هدف عقده گشایی و رسیدن به هواهای نفسانی بخواهند در کشور اخلال کنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي واعظي، نماينده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی واعظی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مجلس خبرگان اظهار داشت: رهبری مجلس خبرگان را مایه آرامش ایران خواندند و این تعبیر و تفسیر، اهمیت و جایگاه این نهاد مهم را در کشور مشخص کرد.

 

وی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ مجلس خبرگان لنگر کشتی ایران است که اگر کشتی لنگر نداشته باشد؛ نقطه اطمینان و امنیتی ندارد و متلاطم و متلاشی می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی به نقش و جایگاه مجلس خبرگان اشاره و تأکید کرد: در این کشورها با جریان‌های داخلی مختلف و شیطنت‌های خارجی، هر گروهی ادعای استقلال و قانون دارد؛ چنان که مردم در این کشورها امنیت ندارند.

 

وی مهم ترین وظیفه خبرگان را مسأله رهبری خواند و یادآور شد: مجلس خبرگان با انتخاب و تعیین رهبری به عنوان عمود خیمه کشور، آرامش را به جامعه هدیه می‌کند؛ چنان که دوست و دشمن در طول این سال‌ها به نقش رهبری در ایران پی‌ برده اند.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه امام خمینی(ره) بر ضرورت هوشیاری مردم و مسؤولان برای جلوگیری از نفوذ نااهلان به نهادهای انقلابی تأکید کرد و گفت: هر نهاد مهم و حساسی را خطراتی نیز تهدید می‌کند؛ چنان که ورود نااهلان به مجلس خبرگان موجب آسیب و خطراتی برای کشور است.

 

وی به شرایط اعضای مجلس خبرگان اشاره و تصریح کرد:‌ مجلس خبرگان نهادی برای ورود خبرگان است نه خبره‌نماها و نااهلانی که با هدف عقده گشایی و رسیدن به هواهای نفسانی بخواهند در کشور اخلال کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: اعضای خبرگان باید با تقوا و امانتدار باشد و به نقش و جایگاه رهبری در دنیای امروز اعتقاد داشته باشد؛ از بازی‌های سیاسی و جناحی به دور باشد و هوای نفس و عوامل بیرونی در او تأثیر نگذارد و از حق و حقیقت دفاع کند./908/ت302/ج

ارسال نظرات