۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۸۵۳۴۴
امام جمعه اردبیل:

فیلم محمد رسول الله چهره واقعی اسلام را به جهان نشان داد/ حیا و عفاف بزرگ‌‌ترین ثروت فرهنگی زن در جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به تأثیر فیلم محمد رسول الله (ص) در از بین بردن اسلام هراسی در جهان، گفت: این فیلم چهره واقعی اسلام را به مردم جهان نشان داد.
امام جمعه اردبيل

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سد حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های این هفته نماز جمعه با تجلیل از فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی، خاطرنشان کرد: این فیلم در ترمیم چهره مخدوش شده اسلام از سوی وهابیت و در مسیر از بین بردن اسلام هراسی که کشورهای غربی و دشمن ایجاد کرده است و در ارایه صورت صحیح از اسلام ضروری بود.

 

وی با اشاره به حمله مفتی عربستان به فیلم محمد رسول الله (ص)، افزود: مخالفت علمای وهابی و مخالفت غربی ها با این فیلم، طبیعی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه با اشاره به اقدامات بنگاه خبرپراکنی بی بی سی در جهت تشویق زنان ایرانی برای مقاومت در برابر حکم الهی حجاب و عفاف و القاء این مطلب که شاخص های فرهنگ ایرانی در دنیای امروز دیگر نیازی به پاسداری ندارد، حجاب را بهترین پوشش برای بانوان دانست.

 

وی با اشاره به علت مخالفت غربی ها با حجاب، گفت: آنها به خوبی می دانند که حجاب تابلوی دینداری و نشان حیات اجتماعی دین و به تعبیر غربی ها بیانیه سیاسی است.

 

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در شبکه های اجتماعی و ماهواه ای بزرگ‌ترین ثروت فرهنگی زن که عفت است غارت و تاراج می شود و با رفتن حیاء، حریم ها شکسته شده و در اثر آن زنان جامعه امنیت خود را از دست می دهند، نهاد خانواده متلاشی می شود، زن موجود دم دستی می گردد، ابدیّت زن ویران می گردد و زن به موجود تقلیدی تنزل پیدا می کند.

 

وی افزود: اگر دختران و زنان در دام شعارهای شبکه های اجتماعی و ماهواره ای اسیر شوند، قطعا افراد جامعه به اشتهاء کاذب مبتلی می شوند، رقابت در فریبایی ایجاد می گردد، آداب سنتی وزین فرهنگ ما بهم می خورد، فجایعی مثل ازدواج سفید به راه می افتد، فقر عاطفی جامعه را در بر می گیرد و بلاء و انتقام الهی برای جامعه و کسانی که کانون خانواده و عفت جامعه را بهم می ریزند، نازل می گردد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه افزود: هیچ اشتباهی در زندگی جوان مثل این اشتباه نیست که شریک زندگی خود را از بین کسانی انتخاب کند که حرمت آیات الهی را شکسته، به گناه آلوده شده و شخصیت خود را در چشم دیگران جستجو می کنند که اقتضاء چنین انتخابی بدون تردید نسلی تباه شده بر روی زمین است.

 

وی با تاکید بر قدسیّت استان به واسطه گذشتگان همانند مقدس اردبیلی در سطح کشور، از جوانان خواست در حفظ این قدسیّت تلاش نمایند./937/201/ب2

ارسال نظرات