۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۸۲۵۷۵
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان نجف‌آباد:

هیأت های مذهبی، قوی ترین اسلحه در مبارزه با جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جعفری با اشاره به نقش حیاتی و با اهمیت هیأت های مذهبی در زمینه فرهنگ سازی و مقابله با تهاجم دشمنان در جنگ نرم، گفت: یکی از وظایف هیات های مذهبی به روز بودن با توجه به شرایط و فضای جامعه است تا بتوانند تهدیدهای دشمنان در فضاهای مجازی را به فرصتی برای فعالیت بیشتر تبدیل کنند.
حجت الاسلام جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام ابراهیم جعفری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد، در همایش هیأت های مذهبی شهرستان نجف‌آباد که شب گذشته در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)گفت: هیأت های مذهبی یکی از مهم ترین ارکان فرهنگ سازی در سطح جامعه است.

 

وی در ادامه افزود: پتانسیل بالای هیأت های مذهبی به ویژه در زمینه فرهنگ سازی در سطح جامعه، می تواند حدود 70 درصد از آسیب های اجتماعی را برطرف کند به ویژه در زمانی که جامعه در برابر هجوم نرم دشمنان قرار گرفته است هیات های مذهبی، مهم ترین سلاح برای مقابله با دشمنان در میدان جنگ نرم است.

 

حجت الاسلام جعفری به روز شدن هیأت های مذهبی با ابزار و تکنولوژی روز به ویژه با فضاهای مجازی را یکی از الزامات هیأت های مذهبی بیان داشت و گفت: یکی از وظایف هیأت های مذهبی به روز بودن با توجه به شرایط و فضای جامعه است و باید به گونه ای فعالیت کنند که از پیشرفت تکنولوژی به خصوص در زمینه ارتباطی از زمان خود عقب نمانند.

 

وی در ادامه درباره هیأت های مذهبی شهرستان تصریح کرد: هم اکنون حدود 300 هیأت مذهبی دارای پرونده در شهرستان ثبت شده است که نسبت به استان اصفهان در رتبه سوم قرار داریم و این تعداد هیات ها نشان از تدین و دینداری مردم این شهرستان دارد و وظیفه هیأت های مذهبی را بیش از گذشته دشوار می کند.

 

رییس اداره تبلیغات شهرستان نجف‌آباد درباره اقدامات این سازمان در هر چه بهتر شدن وضعیت هیأت های مذهبی افزود: یکی از مأموریت های ما در سال 94 تغییر و تحول در هیأت های مذهبی است که ساختارهایش در حال تدوین است که یکی از این تحولات ایجاد دوره های آشنایی با فضاهای مجازی و اینترنت برای هیأت های مذهبی است.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز اینترنت و فضاهای مجازی جزئی از زندگی ما شده است و نیاز امروز داشتن سواد رسانه و مدیریت رسانه ای است و همان گونه که دشمن با شگردهای خود و با استفاده از همین ابزار داخل زندگی ما شده و خانواده ها را تحت تأثیر قرار داده است، هیأت های مذهبی باید از این تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنند و بسیار از فعالیت های خود را از طریق همین فضاهای مجازی انجام دهند.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه تصریح کرد: بسترسازی برای حضور روحانیان در هیأت های مذهبی، حضور مداحان آموزش دیده که هم اکنون حدود 300 مداح دارای پرونده در سازمان ثبت شده اند، حضور مربی قرآن در هیأت های مذهبی، تشکیل اعضای شورای امربه معروف و نهی از منکر، بحث دوره های آموزشی ویژه هیأت های مذهبی از فعالیت های سازمان تبلیغات است.

 

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه به دیگر مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از مأموریت های این سازمان تقویت، آموزش و هدایتگری هیأت های مذهبی است و به همین علت تشکیل بانک اطلاعات این هیئات در دستور کار قرار گرفت واز تمامی مسؤولان هیئات مذهبی انتظار می رود در نخستین فرصت نسبت به تکمیل فرم اطلاعات اقدام کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد در قسمت پایانی سخنان خود درخصوص تمدید مجوز هیأت های مذهبی گفت: با توجه به این که اعتبار این مجوزها 15 روز قبل از محرم به اتمام می رسد از هم اکنون به فکر تمدید این مجوزها باشید و با برنامه ریزی خوب و مناسب مقدمات ورود به محرم را فراهم کنیم تا حداکثر بهره وری و کارائی را در این ایام داشته باشیم چرا که آنچه اسلام را حفظ کرده محرم و صفر است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات