۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۸۰۷۶۴
آیت الله نمازی:

انگیزه برگزارکنندگان جشنواره ملی فرهنگی «آه و آهو» پاک و مقدس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که انگیزه برگزارکنندگان جشنواره ملی فرهنگی «آه و آهو» پاک و مقدس است، گفت: دست اندرکاران این جشنواره مراقب باشند برای انجام یک فعالیت مستحب مقدمات کار خلاف شرع فراهم نشود.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان، شامگاه شنبه در دیدار با اعضای مؤسسه خادمین امام رضا(ع) درکاشان با تبریک ایام دهه کرامت میلاد حضرت فاطمه معصومه و امام رضا(ع)  انگیزه این مؤسسه از برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگی‹‹آه و آهو›› به همراه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در شهرستان کاشان را با انگیزه پاک و مقدس دانست و از دست اندرکاران این جشنواره خواست مراقب باشند برای انجام یک فعالیت مستحب مقدمات کارخلاف شرع انجام نشود.

 

مراقب باشید برنامه های مذهبی تبدیل به بدعت نشود

وی یکی از دغدغه ها را رعایت حدود شرعی در این مراسم دانست و تأکید کرد: دست اندارکاران هفتمین جشنواره ملی فرهنگی «آه و آهو» در شهرستان کاشان باید برای جلوگیری از عدم اختلاط مرد و زن، محرم و نامحرم تدبیر داشته باشند.

 

آیت الله نمازی برگزاری چنین مراسم های مذهبی را که با استقبال آقایان و خانم ها به دلیل اراداتی که به اهل بیت(ع) دارند را سخت و دشوار خواند و افزود: اگر امکان اختصاص زمان جداگانه برای آقایان و خانم ها وجود داشته باشد برای جلوگیری از اختلاط مرد و زن موثر خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به این که عشق و علاقه و ارادت مردم به اهل بیت(ع) در یک میعادگاه متوقف نمی‌شود گفت: نمونه  این ارادت در مسجد جمکران بود که با استفاده از پارچه سبزی روی چاه، مردم نذورات و نامه های خود را درون آن می ریختند که مراجع این کار را خلاف شرع دانستند.

وی از مسؤولان مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان خواست تا مراقب باشند کاری که انجام می دهند تبدیل به بدعت نشود و با ساختن ماکت یک ضریح امام رضا(ع) با بستن پارچه و قفل به آن، عده ای به شبکه های ضریح دخیل نشوند.

 

تأکید آیت الله نمازی بر رعایت آداب و اخلاق اسلامی و پیشگیری از اختلاط محرم و نامحرم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این جشنواره رعایت دو مسأله مهم باید رعایت شود، یکی رعایت آداب اسلامی و اخلاق اسلامی و پیشگیری از اختلاط محرم و نامحرم  و دیگری اگر این برنامه نمادی برای تجدید عهد مردم با امام رضا(ع) باشد مانعی ندارد.

 

آیت الله نمازی در ادامه بر تهیه تابلوهای حاوی پیام های آموزنده از فرمایشات امام رضا(ع) و نصب آن در جشنواره تأکید کرد و گفت: این تابلوها حامل پیام های کوتاه اخلاقی در مسائل مختلف معرفتی، اخلاقی، حقوق خانواده، اجتماعی و سیاسی و آنچه که از امام رضا(ع) صادره شده است استفاده شود چرا که محور امام رضا(ع) است.

 

وی امامت و رهبری از نگاه امام رضا(ع)، رهبری و امامت و شخصیت امام را از جمله محورهای سیاسی دانست و گفت: عبادت به زیاد خواندن نماز و زیاد روزه گرفتن نیست، پاکیزکی و تمیزی از اخلاق پیامبران است، جایگاه برادر بزرگ خانواده در خانواده، دوستی و محبت به دیگران نیمی از عقلانیت است و دوست هر انسانی عقل او است و نادانی دشمن انسان ها است ازجمله رهنمودهای امام رضا(ع) به شیعیان است که می توان این سخنان را با استفاده از خط خوش در قالب تابلو آموزنده در محل جشنواره نصب کرد.

 

هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو فردا در کاشان آغاز می شود

روح الله توکلی، مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) درکاشان نیز ابتدای این دیدار با گزارشی از فعالیت های انجام شده از سوی این مؤسسه گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره از شامگاه یکشنبه فردا 25 مرداد ماه در محل باشگاه جهان پهلوان تختی کاشان، خیابان شهید بهشتی همزمان با ورود پرچم گنبد امام رضا(ع) به محل جشنواره و اجرای زنده نقاره زنی، با حضور آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان آغاز خواهد شد.

 

وی یاد آورشد: طی یازده شب برنامه جشنواره در دهه کرامت، هرشب یک همایش با برنامه های متنوع با حضور سخنرانان برجسته کشور برگزار می شود.

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) درکاشان همایش های خانواده ایرانی با معیارهای رضوی، طب رضوی، قرآن و مهدویت، جشن کودک رضوی، مداحین رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه، شعر رضوی، جشن باشکوه میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خادمین رضوی را از جمله برنامه های اصلی هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در شهرستان کاشان برشمرد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات