۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۰۷۶
مدیرکل بنیاد شهید قم مطرح کرد؛

آزادگان مرز امنیت ملی و افتخار ایران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیرکل بنیاد شهید قم از آزادگان که در راه پاسداری از اسلام شکنجه‏های بسیاری را متحمل شدند به عنوان مرز امنیت ملی و افتخار ایران اسلامی نام برد و بر تجلیل از آرمان‌های این سلحشوران کشور تأکید کرد.
سيد جواد هاشمي مدير کل بنياد شهيد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم، ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت 26 مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به کشور برگزار شد، با اشاره به سخنی از امیرمؤمنان(ع) درباره آزادی گفت: حضرت علی(ع) در وصیت نامه‏اش به امام حسن مجتبی(ع) فرمودند، بنده دیگری مباش در حالی که خداوند تو را آزاد آفریده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در توصیف کلمه آزادگی اظهار داشت: معنای کلمه آزادگی را در نجابت، جوانمردی، اصالت، شرافت و مروّت می‏توان یافت؛ عبودیت و بندگی خداوند متعال و ایستادگی در برابر پستی‎ و حقارت‏های دنیایی، نشانه آزادگی است.

 

وی امام حسین(ع) را اسوه آزادگی عنوان کرد و ابراز داشت: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)، در برابر جهان کفر ایستادگی کردند و بدن‏های خود را سپر تیر دشمن قرار دادند تا میهن اسلامی پایدار بماند؛ خداوند متعال درب‏های بهشت را برای مجاهدان در راهش بازگشوده است.

 

هاشمی راه شهادت را بی‏پایان عنوان کرد و ادامه داد: در آستانه سالگرد بازگشت افرادی هستیم که در دفاع مقدس، اراده کرده بودند تا از قفس تنگ دنیا رها شوند و به رضوان خداوند برسند، در حالی که در قفس بعث صدام گرفتار شدند؛ آزادگان در راه پاسداری از اسلام مرارت‏ها و شکنجه‏های بسیاری را متحمل شدند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با تاکید بر تجلیل از آرمان‏های آزادگان، اظهار داشت: حضرت یوسف(ع) در زندان و حضرت یونس(ع) در شکم نهنگ، با تمسّک به ذات پروردگار توانستند از ظلمت نجات پیدا کنند؛ تجلیل از آزادگان، تجلیل از مرام و آرمان‏های این بزرگواران است که از مرزهای ملی عبور کرده و گسترش جهانی پیدا کرده است.

 

وی درباره شکست توطئه‏های مستکبران در منطقه توضیح داد: آن‏چه در منطقه رخ می‏دهد بدون فهم ارزش کار آزادگان و شهدا قابل تحلیل نیست؛ شکست توطئه‏های دشمنان در منطقه، ثمره حضور شهدا و آزادگان در صحنه است؛ تشکیل بسیج مردمی در کشورهای اسلامی برگرفته از الگوی موفق کشور اسلامی ایران است.

 

هاشمی آزادگان را مایه افتخار ایران دانست و گفت: جنگ تحمیلی بعث عراق علیه ایران، جنگ همه کفار جهان علیه جهان اسلام و تشیع بود؛ بیش از 32 کشور در این جنگ نابرابر هم‏پیمان شده بودند؛ رزمندگانی که طعم اسارت را چشیدند، گمنام مانده‏اند و خواهند ماند؛ آزادگان، مرز امنیت ملی و افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

هاشمی از نوآوری استان قم درباره وصیت‏نامه شهدا خبرداد و تصریح کرد: استان قم در اقدامی بی‏نظیر، قسمت‏هایی از وصیت‏نامه شهدا را به چهار زبان اردو، فرانسه، انگلیسی و عربی در سطح کشور مطرح و منتشر کرده است.

 

وی درباره انتشار عکس شهدا در سطح شهر قم گفت: در سال جاری بیش از 1800 عکس شهید در سطح استان قم نصب و حدود 50 وصیت‏نامه شهید تا به حال به تصویر کشیده شده است./840/پ202/ی

ارسال نظرات