۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۸۰۰۱۶
همزمان با دهه کرامت؛

هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در کاشان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان گفت: هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو، همراه با سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از 25 مرداد تا 4 شهریور ماه ایام دهه کرامت در شهرستان کاشان برگزار می شود.
روح الله توكلي مديرمؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان روح الله توكلي مديرمؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، روح الله توکلی، مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز درگفت‌وگو با خبرنگاران، اشاعه فرهنگ امام رضا(ع) و فرهنگ اهل‌بیت(ع) را از مهم‌ترین اهداف  هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در کاشان اعلام کرد و گفت: هفتمین جشنواره ملی فرهنگی فرهنگی آه و آهو در کاشان در دهه کرامت که دهه شادی ائمه اطهار(ع) است، برخلاف برخی که مدعی هستند اسلام دین غم و غصه است با رویکرد شادی از ائمه اطهار(ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به مردمی بودن صد درصد این جشنواره و تلاش برای ارتقای کمی و کیفی آن در سال جاری، گفت: برای ارتقای کمی و کیفی این جشنواره مذهبی، هشت معاونت اداری، اجرایی، پشتیبانی، برنامه ریزی، نیروی انسانی، پژوهشی، زیر سایه خورشید و معاونت مالی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

توکلی تغییر مکان برگزاری جشنواره از محل سابق به خیابان شهید بهشتی جنب اداره ورزش و جوانان کاشان با وسعت 2 هزار و 500 متر مربع و سه برابر مکان قبلی را در ارتقای کیفی برنامه های جشنواره تأثیرگذار دانست.

 

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان حضور شش روزه خادمین امام رضا(ع) از 29 مرداد تا 5 شهریور و دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، علما، خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان های کاشان، بازدید از ندامتگاه و حضور در ویژه برنامه های دهه کرامت شهرهای برزک، قمصر و نیاسرکاشان را از دیگر برنامه های هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در شهرستان کاشان اعلام کرد.

 

توکلی یادآور شد: طی 11 شب برنامه جشنواره در دهه کرامت، هر شب یک همایش با برنامه های متنوع با حضور سخنرانان برجسته کشور برگزار می‌شود.

 

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان یادآور شد: مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در شهرستان کاشان همراه با ورود پرچم گنبد امام رضا(ع) به محل جشنواره و اجرای زنده نقاره زنی آغاز خواهد شد.

 

وی همایش های خانواده ایرانی با معیارهای رضوی، طب رضوی، قرآن و مهدویت، جشن کودک رضوی، مداحین رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه، شعر رضوی، جشن باشکوه میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خادمین رضوی را از جمله برنامه های اصلی هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در شهرستان کاشان برشمرد.

 

مدیرمؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان، برگزاری نمایشگاه چهل روایت از امام رضا با هدف آشنایی با سیره امام رضا(ع) همراه با نمایشگاه تجسمی از روایات ضامن آهو و دعای باران، حضور هنرمندان رشته نستعلیق، غرفه های ویژه کودکان با برنامه های خاص رضوی، اجرای برنامه های متنوع در مشهد اردهال، قمصر، نیاسر نسلج و بزرک و گزارش عملکرد 10 ساله مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره اعلام کرد.

 

احسان صنعتکار، معاون اداری مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان نیز از ایجاد چهار غرفه در نمایشگاه جنبی جشنواره خبر داد و افزود: غرفه کودک در چهار بخش آشنایی کودکان با زندگی امام رضا(ع)، نقاشی و بازی، هدایا و خادم کوچک امام رضا(ع)، غرفه پرسش و پاسخ به شبهات دینی، غرفه پژوهشی با هدف سنجش رضایت‌مندی مردم و غرفه معرفی مؤسسه خادمین امام رضا کاشان پیش بینی شده است./1307/پ203/ح

ارسال نظرات