۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۷۱۶۴
در دانشگاه آزاد قم برگزار شد؛

جلسه هماهنگی همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت

خبرگزاری رسا ـ‌ جلسه ستاد هماهنگی نخستین همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.
همايش

به گزارش خبرگزاری رسا، در جلسه هماهنگی همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت ابتدا جنتی فر رئیس همایش به بیان ضرورت برگزاری همایش در راستای تحقق مطالبات و رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقاومت در برابر ظالمان، سنت نیکویی است برگرفته از آموزه های مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و بهترین کمک به مردم مظلوم کشورهایی که تحت ستم و بی عدالتی مستکبران هستند، تقویت روحیه مقاومت در آنان و دفاع از این اندیشه متعالی است.


وی افزود: ظهور و بروز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز ناشی از فرهنگ قرآنی ظلم ستیزی و مقاومت بوده است و لذا ضرورت دارد چنین همایش هایی با تاکید بر گسترش روحیه مقاومت در جامعه و بخصوص در نسل جوان استمرار یابد.


سید محمدرضی مصطفوی نیا دبیر همایش نیز به ارائه گزارشی از روند فراخوانی، پذیرش و انتخاب مقالات، سطح بالای علمی شرکت کنندگان در همایش، تنوع موضوعات نگرش مقالات، گستره حوزه های اقلیمی شکرت کننده از سراسر کشور و معرفی چهره های جدید هنری و ادبی عرصه مقاومت در داخل و خارج از کشور پرداخت.


در ادامه این جلسه دکتر محمدی نژاد مدیر اجرایی همایش، حجت الاسلام علی زاده جانشین سازمان بسیج اساتید قم، مجتبی سیاری مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه بسیج دانشجویی قم، حجت الاسلام سید جواد حسینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم و سید محمد قاسمی معاون تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به ارائه گزارش عملکرد، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در مورد همایش و لزوم پردازش موضوعات همایش در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری و توجه ویژه به نسل جوان پرداختند.


سپس احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در کمیته علمی، به بیان ضرورت جمعبندی فعالیت های سایر کمیته های همایش پرداخت.


وی گفت: سال های دوران هشت ساله دفاع مقدس از دو بعد حماسی و معنوی مورد واکاوی قرار گرفته است اما بعد علمی آن مغفول مانده و لذا برگزاری چنین همایشی موجب توجه بیش از پیش به مقوله دفاع مقدس از دیدگاه علمی می گردد.


حسینی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت های استانی در جهت ماندگاری و تاثیرگذاری هر چه بیشتر همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت و اقداماتی از قبیل دعوت از علما، نخبگان و شخصیت های کشوری، رونمایی از تمبر یادبود، چاپ کتاب و ... تاکید کرد.


بیش از 520 اثر در حوزه های هنری و ادبی به دبیرخانه همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت ارسال شده که 60 اثر آن بیشترین امتیاز را کسب کرده است. این همایش همزمان با هفته دفاع مقدس در قم برگزار می شود./978/د102/ی

ارسال نظرات