۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۴۱۲۹
حجت الاسلام ماندگاری:

سقوط زن از شأن واقعی، هدف دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری در حرم رضوی با اشاره به روز ملی حجاب و عفاف و گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد گفت: زن شأن و شخصیت والایی دارد و خدا خواسته است که این وجود وابسته به مرد باشد، در حالی که دشمن با القای تفکرات غلط سعی بر سقوط او از شأن واقعی اش دارد.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا بامداد امروز 21 تیرماه در رواق امام خمینی(ره) با بیان این که انسان عاقل بین خوب و خوب تر، خوب تر را برمی گزیند، اظهار کرد: ارتباط با اهل بیت (ع) خوب است اما حصن؛ قلعه و دژ محکم «لااله الاالله» که مظهر اعتقاد به خدا و «علی ولی الله» مظهر اعتقاد به ولایت امیرمؤمنان علی(ع) است که انسان را از عذاب خدا در امام نگاه می‌دارد

 

عذاب دنیوی؛ انحراف از بندگی

وی تصریح کرد: منظور از عذاب الهی مرگ نیست مرگ برای همه انسان ها رخ می دهد، بلکه منظور انحراف از راه بندگی و عبودیت خدا است؛ انسان از مرحله انسانیت به مرحله حیوانیت سقوط می کند و به سطحی می رسد که از حیوان پست تر می شود.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: برای حیوان فقط دو موضوع شکم و شهوت مهم است؛ اگر انسان فقط برای تأمین این دو در زندگی همت گماشت چه بسا گامی فراتر از حیوانیت برداشته است زیرا حیوان بدون تلاش و کوشش این دو نیازش فراهم است اما انسان برای تأمینش باید سختی هایی را تحمل کند.

 

وی تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) را خدا محافظت کرد، شهادت و مرگ عذاب نیست، اصحاب امام حسین(ع) در عاشورا و سپاهیان یزید چندین سال پس از آنان از دنیا رفتند، اصحاب امام حسین(ع) با محافظت خدا سقوط نکردند در حالی که برخی یاران یزید با این که مسلمان و اهل نماز و روزه بودند خود را به اندکی گندم، سبدی خرما، چند زین اسب و مقداری پول فروختند.

 

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: بعضی گمان می کنند خداوند دوستدار عده ای خاص است که به آن ها ثروت، جمال و زیبایی می دهد در حالی که همه نعمت ها حسن است، جمال و زیبایی هم در جای خود حسن است اما مهم این است که خدا ما را از بی حیای، بی عفتی و بی حجابی در امان نگه دارد و سقوط نکنیم.

 

وی با اشاره به این که دشمن سعی بر سقوط زن مسلمان از شأن واقعی اش دارد، اظهار کرد: دشمن به بهانه های گوناگون چون رقابت با مردان آن ها را به سمت بعضی ورزش های مردانه و حتی موتور سواری تشویق می کنند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: پیامبر(ص) پس از ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) کارهای خانه را این گونه تقسیم کرد که امور بیرون منزل همه به عهده حضرت علی(ع) و امور داخل خانه خانه را حضرت زهرا به عهده گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: این به معنای کمک نکردن مردان در کارای منزل یا بیرون نرفتن زنان از خانه نیست؛ حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) هنگام ضرورت و به مصلحت اسلام در اجتماع حضور یافتند.

 

اقسام زنان شاغل در جامعه

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: بانوان شاغل در جامعه امروز سه گروه هستند که دو گروه از آنان مجاهدت می کنند؛ بانوانی که افزون بر ایفای نقش همسری و مادری در منزل مأموریت های بیرون منزل را همزمان انجام می دهند مانند پزشکان، فروشنده های لباس بانوان.

 

وی افزود: دسته دوم گروهی که بر آن ها ضرورت است، سرپرست های خانوار؛ زنانی که سرپرستی فرزندانی یتیم به عهده دارند، با کارهای متناسب با شأن و شخصیت زن بودن ادای تکلیف می کنند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داددسته سوم سقوط کرده های جامعه اند که نه تخصصی کار می کنند، نه از روی ضرورت، بلکه از روی هوس برای خودی نشان دادن و رقابت به جنس مخالف وارد جامعه شده اند، آن ها با عشوه گری و طنازی مورد سوء استفاده و به عنوان ابزار تجارت در جامعه استفاده می شوند.

 

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: زن شخصیت دارد و خدا خواسته است که این وجود وابسته به مرد باشد، استقلال مالی و رقابت با مردان تفکرات غلطی است که آن ها را ترغیب به اشتغال می کند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات