۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۲۷۳۵۳۲
قائم مقام مجمع خیرین حوزه سلامت خبر داد؛

ساخت 3200 واحد بهداشت به همت خیرین سلامت

خبرگزاری رسا ـ با تأکید بر اینکه 3200 واحد بهداشت و سلامت به همت خیرین سلامت در سراسر کشور احداث شده است، گفت: تجهیز و تامین نیروی انسانی خانه‌های بهداشت و سلامت و همچنین مراکز درمانی از وظایف دولت و وزارت بهداشت به شمار می‏رود.
مجمع خيرين حوزه سلامت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس پورهاشمی در نشست هم‌اندیشی خیرین سلامت استان قم که عصر امروز در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: ملت ایران مردمی مومن هستند و هر زمان که مسئولان نظام اعلام  نیاز کرده اند بدون اتلاف وقت به کمک نظام آمده‏اند، که ساخت مدرسه و بیمارستان بخشی از این حضور همیشگی است.
 
وی با بیان اینکه در گذشته کمک‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان، سازمان‌دهی نشده بود، ابراز داشت: برخی خیرین کمک‌های چندین میلیاردی در این زمینه داشته‌اند و در حال حاضر 200 مرکز در دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها ایجاد شده است که این مراکز کاملا مردمی و با حمایت دولت هستند.
 
پورهاشمی با اشاره به اینکه 6 هزار نفر عضو هیأت امنا در مراکز مجمع خیرین حوزه سلامت هستند، اظهار داشت: یش از 3 هزار میلیارد تومان در سراسر کشور طی دوره جدید برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی کمک شده و 13 میلیون متر مربع زمین در بهترین مناطق شهرها برای این منظور تخصیص داده شده است.
 
قائم مقام مجمع خیرین حوزه سلامت با تأکید بر اینکه 3200 واحد بهداشت و سلامت به همت خیرین سلامت در سراسر کشور احداث شده است، تصریح کرد: وزیر بهداشت باید در این مسأله توجه ویژه‏ای داشته باشد و خیرین را در این زمینه یاری کند.
 
وی با تأکید بر اینکه کشور به 2 هزار خانه بهداشت و سلامت نیاز دارد، افزود: هزار واحد خانه بهداشت و سلامت به دست خیرین سلامت ساخته شده و هزار واحد دیگر نیز تا پایان امسال آماده بهره‏وری می‏باشد.
 
قائم مقام مجمع خیرین حوزه سلامت در پایان تجهیز و تامین نیروی انسانی خانه‌های بهداشت و سلامت و همچنین مراکز درمانی را از وظایف دولت و وزارت بهداشت دانست و توجه ویژه به این امر را ضروری دانست./922/پ202/ش
ارسال نظرات