۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۷۰۸۵۹
رییس اداره امور فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

تربیت 800 حافظ قرآن در زندان های آذربایجان شرقی/ 7 هزار ختم قرآن در زندان های استان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی مددی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا آخر این ماه مبارک بیش از ۷ هزار ختم قرآن در استان داشته باشیم، گفت: هم اکنون ۸۰۰ حافظ قرآن از یک تا ۱۵ جزء در زندان مرکزی تبریز پرورش یافته‌اند که همه آنها در زمان حضورشان در زندان بوده است.
رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مددی، رییس اداره امور فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی در محفل انس با قرآن که در زندان هشترود برگزار شد، با بیان این‌که با آغاز ماه پربرکت رمضان همه روزه در زندان‌های استان قرائت قرآن به صورت همخوانی از سوی مددجویان داریم، گفت: برنامه‌ریزی شده تا آخر این ماه مبارک بیش از 7 هزار ختم قرآن در استان داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون 800 حافظ قرآن از یک تا 15 جزء در زندان مرکزی تبریز پرورش یافته‌اند که همه آنها در زمان حضورشان در زندان بوده است.

 

مددی گفت: در زندان‌های استان هرگونه تشویق، تخفیف، مجازات، ملاقات و مرخصی منوط به حفظ قرآن و احادیث خواهد بود.

 

وی افزود: اگر دل ماه رمضان را بشکافیم به غیر از اخلاق چیزی نخواهیم یافت و این ماه بهترین فرصت است تا به گذشته خود نگاهی انداخته و سعی کنیم با جبران آنها بیشتر در خدمت خانواده خود باشیم.

 

رییس اداره امور فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی، مددی ماه رمضان را بهترین فرصت برای تزکیه نفس در بین مددجویان دانست و گفت: شماها باید از این فرصت بهترین استفاده معنوی را داشته باشید.

 

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود نیز گفت: دنیا زندان مومن است و زندانیان باید از فرصت مقیم بودن خود در زندان استفاده کنند و به بطالت نگذرانند.

 

وی اظهار داشت: زندان فرصتی مناسب است تا به خودساختگی برسید و به لحاظ معنوی خود را تقویت کنید و می‌توان با آموختن حرفه‌ای آینده خود و خانواده‌تان را نیز تضمین کنید.

 

حجت الاسلام رحیمی افزود: قرآن راهگشاست و همه باید به آن چنگ زده و راه درست را از آن بجوئیم، تدبر در آیه‌های قرآن درسی مناسب برای زندگی است و سبب می‌شود قلوب انسان با نور قرآن منور شود./853/پ202/ب4

ارسال نظرات