۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۶۷۴۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

خانواده اولویت نخست سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که مهم‌ترین رسالت زن در خانواده تربیت فرزندان و وقت گذاشتن برای فرزندان و همسر است، گفت: متأسفانه در جامعه امروز زنان مهم‌ترین رسالت خود را اشتغال می‌دانند به همین خاطر خانواده در معرض فنا قرار گرفته است درحالی‌که خانواده اولویت اول سبک زندگی دینی و اسلامی است.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) بابیان این‌که مهم‌ترین رسالت زن در خانواده تربیت فرزندان و وقت گذاشتن برای فرزندان و همسر است، گفت: متأسفانه در جامعه امروز زنان مهم‌ترین رسالت خود را اشتغال می‌دانند به همین خاطر خانواده در معرض فنا قرار گرفته است درحالی‌که خانواده اولویت اول سبک زندگی دینی و اسلامی است.

 

وی افزود: اسلام از مرد و زن می‌خواهد که برای یکدیگر و برای فرزندانشان وقت بگذارند و در این زمینه بر عهده زن، مرد و فرزند وظایف خاصی را قرار می‌دهد که اگر در محیط خانواده رعایت شود خانواده به اوج ترقی و کمال می‌رسد.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که در اسلام خانواده مهم‌ترین زیربنای برای اجتماعی بشری است، ادامه داد: اگر ما بتوانیم خانواده خوبی داشته باشیم و در این خانواده مادر و پدر به‌اندازه لازم به فرزندان خود رسیدگی کرده و برای آن‌ها وقت بگذارند خواهیم توانست جامعه موفقی هم داشته باشیم.

 

خانم همتی با اشاره به این‌که متأسفانه امروز خانواده‌ها فکر می‌کنند تنها نیاز کودک رفاه است و سعی می‌کنند تمام نیازهای کودک چه نیازهای حقیقی و چه نیازهای کاذب را برآورده کنند، تصریح کرد: کودک تنها به رفاه نیاز دارد بلکه به محبت اولین نیاز کودک است و والدینی که با رفاه می‌خواهند این موضوع را جبران کنند هرگز نخواهند توانست فرزندان شایسته‌ای را تربیت کنند و این والدین تنها فرزندان بی مسؤولیت تربیت می‌کنند که این فرزندان توان مدیریت حتی زندگی فردی خود را هم ندارند.

 

وی با بیان این‌که در گذشته اگرچه کودکان رفاه کمتری داشتند ولی از نظر روانی و جسمی سالم‌تر و موفق‌تر بودند، اظهار کرد: اشتغال غیر ضروری زنان بزرگ‌ترین خیانت به خانواده، فرزندان و شوهر است و چنین زنی باید در پیشگاه خداوند به خاطر عدم انجام وظایفش پاسخگو باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دوران جوانی بهترین دوران برای بارداری و باروری زنان است، گفت: زنانی که در سال‌های طولانی باردار نمی‌شوند و این موضوع را به فرصت‌های بعدی موکول می‌کنند امکان بارداری سالم در آنها کاهش‌یافته و از سوی دیگر هر چه سن انسان ازایش می‌یابد حوصله انسان برای تربیت کودک از بین می‌رود زیرا کودک حوصله و جنب‌وجوش می‌خواهد ولی انسان میان‌سال و کهن‌سال از این نعمت بزرگ که لازمه تربیت فرزند بوده محروم است./837/پ202/ی

ارسال نظرات