۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۶۶۱۱۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش ائمه جمعه در تبیین شاخصه‌های اصولگرایی غیر قابل انکار است/ اصولگرایی در گروه و جناح خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اصولگرایی یک مکتب است، گفت: باید مردم بدانند که اصولگرایی یک فکر و جریان مکتبی است و نقش ائمه جمعه در تبیین شاخصه‌های آن غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست ائمه جمعه این استان که با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، با تأکید بر این که اصولگرایی یک مکتب است، تصریح کرد: ما بر این عقیده و باور هستیم که اصولگرایی در گروه و جناح خلاصه نمی شود.

 

وی با تأکید بر این که همه باید این مکتب اصولگرایی را فرا گیرند، تصریح کرد: به یقین نقش همدلی و همزبانی در همگرایی اصولگرایان بسیار مؤثر خواهد بود.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که ائمه جمعه باید به تبیین شاخصه های مهم اصولگرایی برای عموم مردم بپردازند، اظهار داشت: باید مردم بدانند که اصولگرایی یک فکر و جریان مکتبی است که در این میان نقش ائمه جمعه غیر قابل انکار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با قدردانی از همدلی و همراهی ائمه جمعه با یکدیگر در همه مسائل این استان، اظهار داشت: صفای حاکم بر مجموعه ائمه جمعه استان، همدلی ها و همراهی ستودنی است و این عامل رشد استان می شود و از عوامل ارتقا فکری و معنوی مردم است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که بارها در جمع روحانیان این استان بر اتحاد و همدلی کل مجموعه تأکید کرده ام، اظهار داشت: همدلی ها را قوت بخشیم و هر چه می توانیم به همدیگر کمک کنیم تا حوزه های علمیه و استانمان رشد پیدا کند.

 

این مقام مسؤول، با بیان این که در روز قیامت ما پاسخگوی جواب دین مردم هستیم، تصریح کرد: لازمه پاسخگویی به محضر خداوند متعال این است که دست در دست هم دهیم تا بتوانیم رسالت خود را به خوبی ایفا کنیم.

 

وی از ائمه جمعه به عنوان سربازان اصلی نظام یاد کرد و گفت: ائمه جمعه در خط مقدم نگهبانی و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند و کمتر نهادی را می توان پیدا کرد که به این شکل نقش خودش را ایفا کرده باشد.

 

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از ویژگی های ائمه جمعه، تصریح کرد: ائمه جمعه، سرداران پاسداری از دین مبین اسلام هستند و جایگاه کلیدی در شکل گیری و حفظ نظام اسلامی دارند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی و مهم ترین رکن پاسداری از نظام اسلامی است، افزود: ائمه جمعه، مدیران امور دینی شهر هستند که باید با برنامه ریزی و نظارت و حضور همه جانبه، اداره شهر در مسائل دینی را به دست بگیرند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که اداره دین، با سخنرانی محقق نمی شود، اظهار داشت: مدیریت لازمه اداره امور دینی در شهر است که باید در همه ابعاد، سرلوحه کار ائمه جمعه قرار گیرد و تنها در سایه مدیریت است که می توان دین را شاداب نگه داشت و از آن پاسداری کرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات