۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۶۴۰۹۲
امام جمعه کرج مطرح کرد؛

ضرورت بازخوانی اندیشه‌‌های امام در بین نسل جوان/مسأله هسته ای حزبی و جناحی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج گفت: خط امام خط سازش و خط وادادگی نیست از این رو آراء و افکار امام به ویژه در میان نسل جوان باید بازخوانی شود تا دچار گمراهی و انحراف نشویم.
ضرورت بازخوانی اندیشه‌‌های امام در بین نسل جوان/مسأله هسته ای حزبی و جناحی نیست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن یازدهم شعبان، خجسته میلاد حضرت علی اکبر (ع) گفت: حضرت علی اکبر (ع) از لحاظ ظاهری و مراتب باطنی و معنوی، ویژگی های منحصر به فردی داشتند و دارای مکارم اخلاقی و مدارج عالی علمی و رفتاری متعالی بودند.
 
وی به نقش جوانان در پیشرفت کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه، تنها راه برون رفت از این وضعیت و رسیدن به اهداف و آرمان های انقلابی خودمان استفاده از توان و پتانسیل جوانان کشور است، بر این اساس از اثرگذاری جوانان در همه عرصه های کشور نباید غافل ماند.
 
امام جمعه کرج با اشاره به فرامین رهبری درباره مساله جوانان، اظهار داشت: رشد اقتصادی و فرهنگی کشور بدون به کار گیری نیروی جوان هرگز میسر نخواهد شد چرا که جوانان نقش تعیین کننده ای در عرصه های مختلف کشور دارند و خواهند داشت.
 
وی به فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت امام زمان (عج) و روز جهانی مستضعفان اشاره کرد و عنوان داشت: دوران غیبت دوران خودسازی و جامعه سازی است از این رو در این دوران باید مشق ولایت پذیری داشته باشیم و تمرین تبعیت کنیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: ما باید خود را برای زمان ظهور تربیت و آماده کنیم تا در جبهه امام قرار گیریم از این رو تنها شعار ولایت سر دادن، کافی نیست باید در اطاعت و ولایت پذیری خود را تربیت کرده تا توفیق سربازی امام را داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی دوران ظهور را انقلابی بزرگ و عظیم برای جامعه بشری خواند و اظهار داشت: زمان ظهور محرومیت ها از بین رفته و رشد فکری، عقلی و عملی به حد اعلی خود می رسد و عدل و عدالت در همه شؤن جامعه برقرار می شود و زندگی همه در سلامت، آرامش و آبادانی خواهد بود.
 
وی با بیان این که دوران غیبت وظایف متعددی متوجه منتظران حضرت ولی عصر (عج) است، تصریح کرد: از اساسی ترین وظایف منتظران در دوران غیبت امام زمان (عج)، بصیرت و ولایت پذیری است.
 
خطیب نماز جمعه کرج افزود: مقدمه انقلاب حضرت ولی عصر (عج)، انقلاب اسلامی ایران به رهبری نائب الامام بود که به شکل وسیعی توسعه پیدا کرد و عامل بیداری اسلامی در جوامع بشری شد زیرا خط امام که برگرفته از احکام و آیات نورانی قرآن کریم است، خط استقلال، عزت، اقتدار و شجاعت است.
 
امام جمعه کرج با بیان این که خط امام خط سازش و خط وادادگی نیست، اظهار داشت: آراء و افکار امام به ویژه در میان نسل جوان باید بازخوانی شود تا جلوی انحرافات گرفته شود از این رو افرادی که ادعای پیروی از خط امام را دارند نسبت به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشند.
 
وی به روز 14 خرداد 68 و انتخاب شایسته مقام معظم رهبری از سوی مجلس خبرگان اشاره کرد و ابراز کرد: در این روز، مجلس خبرگان با درایت کامل، ولی فقیه بصیر، آگاه به مسائل داخلی و خارجی حضرت امام خامنه ای را به عنوان رهبری انتخاب کردند که ایشان به عنوان سکاندار این انقلاب اسلامی همان مسیر امام را با صلابت طی کردند و تاکنون مردم ایران به حق و انصاف تبعیت خوبی داشته اند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فتنه گری عده ای در داخل کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز عده ای به عنوان پیروی از خط امام و مقام معظم رهبری فتنه جدیدی در کشور راه انداخته اند و بیانات و فرامین امام را بازگو کرده ولی متاسفانه برخلاف آن عمل می کنند و به اسم آنان تمام می کنند.
 
وی خطاب به مردم فهیم نمازگزار گفت: باید خوب اطراف و فضای خود را شناسایی و درک کنید و با توجه به وصیت نامه امام پیش روید و رهنمودهای رهبری چراغ راهتان باشد و نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد زیرا آنان با اصل و محتوای انقلاب و با آرمان های شهدای انقلاب مخالف هستند.
 
امام جمعه کرج تصریح کرد: کسانی که مخالف این انقلاب هستند گاهی با صراحت و با کمال پررویی وارد میدان می شوند و با پوشش و نفوذ در دستگاه ها وارد شده تا موذیانه مسیر دستگاه را تغییر دهند و گاهی شعار نه غزه نه لبنان که از آرمان های اصیل امام و رهبری و انقلاب اسلامی است سر می دهند و عزت و استقلال کشور را مختل می سازند از این رو لازم است خط امام و افکار رهبری بازخوانی و بازشناسی شود.
 
وی به سخنان اخیر عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با نمایندگان مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: ایران به دلیل مساله هسته ای در موقعیت حساسی است که اگر تحلیل درست انجام نشود و دچار افراط و تفریط گردد ضرر آن متوجه جامعه و  نسل آینده خواهد بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این که مساله هسته ای مساله حزبی و جناحی نیست، عنوان داشت: مساله هسته ای به امنیت و منافع ملی کشور ما مربوط است نباید با آن به صورت جناحی و گروهی برخورد کرد و نتیجه کار باید برای همگان تبیین شود.
 
وی با بیان این که تیم مذاکره کننده باید بر اساس دستورالعمل‌ها و خطوط قرمز تعیین شده حرکت کنند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب به صورت صریح در مواضع اخیر خود تاکید داشتند که مذاکره کنندگان مقابل به بهانه نظارت حق ندارند حریم نظامی را بشکنند و از شیوه های غیر متعارف برای نظارت استفاده کنند و طرح نظارت به صورت چشم بسته از سوی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای داخلی سخن بیهوده ای است.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبری تیم مذاکره کننده مورد اطمینان ما است از این رو هر توهین و اهانتی به آنان که بعضا از کسانی دیده می شود خلاف است البته ممکن است در محاسبه کار دچار اشتباهی شوند بنابراین باید تذکرات رهبری و خطوط قرمز را کاملا لحاظ کنند و با همت، پشتکار و صلابت در این راستا گام بردارند.
 
وی با بیان اینکه خواسته های مردم از دولتمردان و تیم مذاکره کننده همان خواسته های رهبری است، خاطرنشان کرد: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی هنگام توافق باید یکجا برداشته شود و بازرسی ها در حد متعارف و عرف بین الملل باشد و توافق بازگشت پذیر باشد و مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت علمی کشور نباشد.
 
امام جمعه کرج در پایان خاطرنشان کرد: مردم، خانواده شهدا و حزب الله پشتیبان تیم مذاکره کننده هستند از این رو آنان باید عزتمندانه از حقوق ملت دفاع کنند بر این اساس آمریکا و اذناب آمریکا اگر قصد سوء و تجاوز به این ملت را داشته باشد بداند که زیر پای اراده ملت نابود خواهد شد./801/پ202/ب4
ارسال نظرات