۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۶۲۶۰۶
همزمان با نزدیک شدن امتحانات خرداد صورت گرفت؛

گلایه استادان حوزه از کاهش حضور طلاب در کلاس‌های درس

خبرگزاری رسا ـ در آستانه برگزاری امتحانات خردادماه طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم، شماری از استادان سطح عالی حوزه نسبت به کاهش حضور طلاب در کلاس های درس انتقاد کردند و از مسؤولان خواستند که در این خصوص چاره اندیشی کنند.
عکس آرشيوي عکس آرشيوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه برگزاری امتحانات خرداد ماه طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم، شماری از استادان سطح عالی حوزه نسبت به کاهش حضور طلاب در کلاس های درس انتقاد کردند و از مسؤولان خواستند که در این خصوص چاره اندیشی کنند.

 

براساس این گزارش، امروز دوم خردادماه بسیاری از کلاس های درس شاهد کمرنگ شدن حضور طلاب بود که دلیل اصلی آن از سوی طلاب نزدیک شدن فصل امتحانات و برگزاری جلسات مباحثه و دوره کردن دروس مطرح شده است.

 

این گزارش حاکی است، استادان حوزه نسبت به این نوع برخورد و اظهار نظرهای طلاب گلایه کردند و اعلام داشتند: شایسته است که طلاب تا روزهای آغازین امتحانات در پای درس حاضر باشند و از مباحث علمی خود دوری نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و از استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه از جمله استادانی بود که نسبت به این موضوع گلایه داشت و از طلاب خواست نسبت به حضور در پای درس بیشتر جدی باشند.

 

وی افزود: امروز درس و بحث طلبگی برای طلاب از همه چیز مهم تر است و نباید این مباحث را به دلایل واهی کم رنگ جلوه دهند چون پای علمی هر طلبه با حضور در کلاس درس و توجه به مباحث علمی تقویت می شود.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب هر چقدر در مباحث علمی جدی تر باشند در امتحانات علمی نیز موفقیت بیشتری بدست خواهند آورد.

 

وی نیز از طلاب خواست افزون بر مباحث و مطالعه کلاس درس را بیشتر جدی بگیرند.

 

این گزارش حاکی است، امتحانات نیم سال دوم تحصیلی طلاب سطح عالی حوزه علمیه قم از 11 خرداد ماه در قم برگزار می شود که طبق اعلام معاونت آموزش حوزه علمیه حضور طلاب تا 6 خرداد ماه در پای درس استادان الزامی است./917/ت302/س

ارسال نظرات