۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۶۲۲۳۶
مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق اهواز:

مردم از فضائل ماه شعبان غافل نشوند/ درک ماه شعبان مقدمه ورود به ضیافت الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق (ع) اهواز با اشاره به فضیلت ماه شعبان، گفت: درک ماه شعبان مقدمه ورود به ضیافت الهی است.
حجت الاسلام عبدالصادق هردان، مدير مدرسه علميه امام جعفر صادق (ع) اهواز

حجت الاسلام عبدالصادق هردانی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فضیلت های ماه شعبان اظهار داشت: ماه پر فضیلت شعبان، ماه حضرت رسول الله(ص) است چون پیامبر اکرم(ص) در این ماه به روزه گرفتن پرداخته و خود را برای ماه مهمانی خدا آماده می کرد، بنابراین نباید مردم از فضائل این ماه غفلت کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق (ع) اهواز با بیان اینکه فضائل بسیاری در روایت برای ماه شعبان نقل شده است، افزود: تلاوت قرآن و دعاهای وارده، روزه گرفتن در برخی از ایام این ماه، ذکر و استغفار فراوان از جمله سفارشات این ماه است که باید به آن پرداخته شود.

 

حجت الاسلام هردانی، همچنین با تاکید بر داشتن خلوص نیت در اعمال خاطر نشان کرد: باید با برای کسب رضایت خداوند متعال و جلب محبت ها و کرامت های حضرت رسول الله(ص) و اهل بیت (ع) بندگی کرده و با انجام فضائل خود را برای ماه بزرگ خدا مهیا کنیم.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که ماه شعبان دهلیز ماه رمضان است اظهارداشت: ماه شعبان مقدمه ای برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است؛ کسی ماه رمضان را درک می کند که ماه شعبان را درک کرده باشد بنابراین درک ماه رمضان مستلزم درک ماه شعبان می باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق (ع) اهواز به اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: ماه شعبان، ماه فرح و شادی شیعیان به شمار می آید و از اهم آن ولادت سرداران کربلا در ابتدای این ماه و همچنین میلاد حضرت مهدی موعود(ع) در نیمه این ماه و همچنین خواندن مناجات شعبانیه از مهم ترین اعمال ماه شعبان است./9454/ت303/ب4

ارسال نظرات