۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۵۵۹۵۷
آیت الله مجتهد شبستری:

تعلیم اخلاق پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکان است/ دولت توجه ویژه‌ای به بیمه همگانی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با بیان این‌که یکی از خدمات ارزشمند دولت فعلی، خدمات پزشکی است و توانسته رضایت مردم را جلب کند، گفت: امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به بیمه همگانی داشته باشد و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای هیأت رییسه، مسؤولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به مناسبت آغاز هفته سلامت تشکیل شد، با تبریک آغاز ماه رجب، گفت: ماه مبارک رجب، ماه بندگی، مغفرت و عبادت است و اعمال مستحبی فراوانی از جمله غسل‌های مستحبی برای این ماه وارد شده است که این نشان دهنده اهمیت نظافت و پاکیزگی در اسلام است.


وی با بیان این مطلب که اسلام دینی جامع و کامل است و برای همه شئون زندگی برنامه های دقیقی ارائه کرده است، افزود: اسلام از نظر تغذیه، آداب و فرامین زیادی دارد و برای سلامتی و تندرستی انسان اهمیت فراوانی داده است، از این رو برای پیشگیری از امراض، خوردن بعضی گوشت ها و غذا ها را حرام اعلام کرده است.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: اسلام علاوه بر دستوراتی که جهت پیشگیری از ابتلای به بیماری ها داده است، دستوراتی نیز جهت درمان بیماری ها داده به عنوان مثال فرموده است به هنگام ابتلای به بیماری باید به طبیب حاذق مراجعه کرد.


وی بیان کرد: یکی از خدمات ارزشمند دولت فعلی، خدمات پزشکی است و توانسته رضایت مردم را جلب کند، چرا که مردم به خاطر هزینه های درمان زیر فشار بودند و امیدواریم که خدمات پزشکی دولت به صورت همگانی توسعه یابد.


آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان این مطلب که تحقق بیمه همگانی یکی از آرزوهای دیرینه بنده است، ادامه داد: امیدورام دولت محترم در این موضوع نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

 

وی افزود: طب سنتی باید در جامعه، ترویج و توسعه یابد و نباید از این مهم غفلت کرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بیان داشت: در اسلام درباره مسائل طبی، احادیث و راویات فراوانی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و مورد تعلیم و آموزش قرار گیرد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: از پیشگیری و درمان امراض روحی غافل نشویم، چرا که اگر روح مریض شود سلامتی جسم هم تحت تأثیر آن از کار خواهد افتاد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم کار فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی و در بین دانشجویان، افزود: اساتید دانشگاه علوم پزشکی به هنگام تعلیم ساختمان بدن انسان و سایر مباحث پزشکی، معرفت افزایی کنند و به قدرت، علم و نظم پروردگار متعال در نظام هستی اشاره داشته باشند.


وی اضافه کرد: تعلیم اخلاق پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکان است، چرا که یکی از لوازمات مهم و ضروری درمان برخورد خوب با بیمار است.


آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: از نظر اسلام، پزشکی، حرفه‌ای نیست که به وسیله آن ثروت اندوزی شود، بلکه پزشکی در درجه اول رسالتی انسانی و مسؤولیتی شرعی است./853/پ202/ح

ارسال نظرات