۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۵۱۶۹۹
آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس:

درباره مسائل اقتصادی و گرانی به رییس جمهور تذکر دادم/ مجلس نظارتش را قوی تر کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که ادبیات انتقادی نهاد‌های مختلف کشور نباید موجب سوء استفاده دشمن برای ضربه زدن به وحدت نظام قرار گیرد، گفت: دشمن سعی دارد اختلافات را بزرگ جلوه دهد و فضای کشور را متشنج و نا آرام جلوه دهد.
ديدار تعدادي از نمايندگان مجلس با آيت الله نوري همداني ديدار تعدادي از نمايندگان مجلس با آيت الله نوري همداني ديدار تعدادي از نمايندگان مجلس با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شواری اسلامی، با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که فضای سیاسی کشور را متشنج جلوه ندهیم، اظهار داشت: نهادهای مختلف در انتقاد از یکدیگر نباید به گونه‌ای عمل کنند که دشمن از آن سوء استفاده کند.

وی افزود: دشمن مترصد فرصتی است که اختلافات را بزرگ نشان دهد و وانمود کند که بین مسؤولان نظام اختلاف بسیار شدیدی وجود دارد؛ در مقابل ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه بدانند که در فضای کشور ما وحدت و آرامش حکمفرما است.

استاد برجسته درس خارج حوزه‌ علمیه قم از دلسوزی‌ها و نصیحیت‌های نمایندگان مجلس تشکر کرد و بیان داشت: وکلای مجلس باید تلاش کنند که نظارت شان را همسو کنند؛ اگر در موضع‌گیری‌ها برای حل مسائل مختلف وحدت رویه باشد قطعا تأثیرگذار است و مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه اقتصاد، گفت: متأسفانه هر سالی که می‌گذرد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و فرهنگی در میان بازاریان شکل گرفته که می‌گویند این قیمت برای سال گذشته بود، گویا این مسأله امری طبیعی است و باید قیمت‌ها روز به روز افزایش پیدا کند.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: در زمینه حل مسائل اقتصادی و کنترل تورم در چند نوبت که اینجا تشریف آوردند به رییس جمهور تذکر دادیم اما کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به اهمیت یکسان‌سازی قیمت‌ها، بیان داشت: نباید نرخ قیمت‌ها در جاهای مختلف متفاوت باشد؛ هر کالایی که تولید می‌شود باید از سوی کارشناسان قیمت‌گذاری شود و سپس بازرسان نظارت جدی به وضعیت بازار داشته باشند و جلوی نوسان قیمت‌ها را بگیرند.

این مرجع تقلید افزود: بانک‌ها و مؤسسات مالی نباید پول‌ها را انبار کنند و باید ثروت‌های عظیمی که در کشور وجود دارد در راستای پیشرفت تولید، کشاورزی و صنعت به کار گرفته شود؛ استعدادها و ظرفیت‌های فروانی در کشور وجود دارد که اگر از همه آنها استفاده کنیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که باید یارانه افراد بی‌نیاز قطع شود، گفت: بنده در استفتائی که در این زمینه صورت گرفت گفته‌ام که یارانه‌ها از اموال بیت‌المال هستند و استفاده آن برای کسانی نیازی به آن ندارند حرام است؛ اما متأسفانه این مسائل تاکنون عملی نشده است./928/پ202/ج

ارسال نظرات