۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۴۹۲۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

ایجاد دهه های مختلف عزاداری نقشه دشمن برای تضعیف دین است

خبرگزاری رسا _ حجت الاسلام حسینی یکی از آسیب های هیات های مذهبی که از توطئه های دشمن برای تضعیف دین اسلام است، را ایجاد دهه‌های مختلف عزاداری برشمرد و گفت: این عمل سبب کم شدن شور و در نتیجه شعور و حرکت مردم خواهد شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی استاد حوزه و دانشگاه در همایش هیات های مذهبی شهرستان نجف آباد که شب گذشته در حسینیه بیت العباس نجف آباد برگزار شد، هیات ها و جلسات مذهبی را زمینه ساز نشر معارف و گسترش دین بیان داشت و گفت: هیات های مذهبی تنها جریانی و سازمانی مردمی در کل جهان است که قادر به اجتماع 30 میلیون نفر را دارد.

 

وی گسترش و قدرت یافتن تشیع در جهان را از عوامل ظهور جریان های تکفیری بیان داشت و افزود: ظهور جریان تکفیری چون بوکوحرام در کشور نیجریه و جنایاتی که انجام گرفت، تنها به خاطر قدرت یافتن تشیع در این کشور بود که در ماه حدود 20 هزار نفر شیعه می شوند و این بزرگترین خطر برای دشمنان اسلام است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ارکان هیات های مذهبی بیان داشت: مخاطب، مداحان و وعاظ و مسؤولان هیات های مذهبی سه رکن اصلی هر هیاتی مذهبی است و این مجموعه هم با عقل و خرد و هم با احساسات و عواطف مردم سر و کار دارد و این دو باید در تمام مراسمات در کنار هم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: هیات های مذهبی دارای کارکردها و پتانسیل های مختلفی در تمام زمینه ها است و و همین کارکردها است که سبب شده است تا کشوری چون یمن با 50 سال استعمارگری عربستان، به یکباره بر علیه وهابیت قیام کنند و نظام شاهنشاهی 2500 ساله ایران برچیده شود.

 

وظیفه اصلی اعضای هیات های مذهبی، نیازسنجی مخاطبان و زمان شناسی است

 

استاد حوزه و دانشگاه درباره تأثیر و اهمیت هیات های مذهبی گفت: مهم ترین تأثیر هیات های مذهبی در کلام حضرت زینب در دربار یزید که فرمودند تمام تلاشت را به کار بگیر ولی به خدا قسم نمی توانی یاد و نام ما را از تاریخ حذف کنی و دشمنان به این باور رسیده اند که تمام ضربه هایی که می خورند از ناحیه تشیع و مکتب عاشورا است. 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جبهه طاغوت با تمام نیرو به میدان آمده است و برای مقابله با این آسیب های دشمن باید همان گونه که حضرت علی(ع) فرمودند، شما نمی توانید حق را بشناسید مگر این که ابتدا باطل را بشناسید و قاعده عالم بر این اساس است که هر چیز با ارزشی تهدیدها و آسیب هایش نیز بیشتر است.

 

 

حجت الاسلام حسینی درباره آسیب های وارد شده از طرف دشمنان بر هیات های مذهبی نیز بیان داشت: شیوه های مداحی، تبلیغ و ارائه اسلام غیرسیاسی، و گسترش دادن دهه های مختلف برای عزاداری غیر از محرم از جمله آسیب هایی است که در سال های اخیر شاهد آن هستیم.

 

وی درست شدن دهه های مختلف برای ائمه اطهار را یکی از آسیب های جدی در  مکتب عاشورا و هیات های مذهبی برشمرد و افزود: اراده خدا که در کلام اهل بیت نیز بیان شده بر این است که دین و مکتب اسلام با نام اباعبدالله به مقصد نهایی و ظهور برسد و  هر کس این جریان را کمرنگ کند، در مسیر غلط و هم سوی با دشمنان قرار گرفته است.  

 

استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: برپایی مراسمات عزاداری سبب ایجاد شور و این شور سبب ایجاد شعور و حرکت خواهد شد و حضرت امام از همین ویژگی هیات های مذهبی برای ظهور انقلاب استفاده کردند و شعور مردم را با شور حسینی گره زدند که باعث شد در طول 8 سال دفاع مقدس یک سانت از خاک این کشور از میان نرود.

 

وی ایجاد دهه های مختلف عزاداری را از برنامه های دشمن برای تضعیف دین بیان داشت و گفت: این گونه جلسات باعث سیری کاذب در مردم خواهد شد و دیگر آن شور و شعور در کنار یکدیگر سبب حرکت نخواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی از وظایف اصلی هیات های مذهبی را بررسی بازخورد برنامه ها و جلسات بیان داشت و افزود: در شرایطی که یکی از علل آمار بالای طلاق شبکه های اجتماعی موبایل و شبکه های ماهواره ای است، هیات ها وظیفه دارند نسبت به این نیاز مردم مخاطب شناسی کرده و همان گونه که حضرت علی فرمودند، که باید از آنجایی که دشمن به ما سنگ می زند، به او حمله کرد و هدف دشمن که نابودی خانواده و اعتقادات دینی ما است، را با استفاده از پتانسیل هیات ها مقابله کنیم.

 

وی از دیگر وظایف هیات ها را جلوگیری از آفت های عزاداری برشمرد و افزود: وارونه جلوه دادن چهره تشیع در جهان در حال قمه زدن و خونریزی یکی از توطئه های دشمن برای نابودی اسلام است و باید با آسیب شناسی جلوی این گونه آفت ها از مراسم عزاداری گرفته شود.  

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: برگزاری جلسات هفتگی و روضه های خانگی یکی از عوامل کاهش آسیب های خانوادگی و اجتماعی است و در دورانی که دشمن با تمام ابزار خود وارد خانه های ما شده است، این اقدام سبب واکسینه شدن خانواده می شود./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات