۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۴۸۰۹۴
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش قم خبر داد؛

جشنواره و نمایشگاه علم و عمل در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش قم با اشاره به برگزاری جشنواره علم و عمل گفت: این جشنواره در راستای پیشرفت پرشتاب کشور و بومی سازی اقتصاد جشنواره علم و عمل در قم برگزار می‌شود.
عطاءالدين قاسمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عطاءالدین قاسمی مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش قم بعد از ظهر امروز در نشستی خبری از برگزاری جشنواره و نمایشگاه علم و عمل در قم خبر داد و گفت: پنجمین جشنواره و نمایشگاه علم و عمل از 3 تا 5 اسفند در مصلی امام خمینی (ره) قم برگزار می شود.
 
وی با اشاره به برگزاری هر ساله این جشنواره و تفاوت جشنواره امسال با سال های گذشته خاطر نشان کرد: جشنواره های قبل اغلب طرح ها و ایده ها به مرحله اجرا نرسید و شرکت های دولتی هم اجازه شرکت را داشتند اما در جشنواره امسال تنها شرکت های خصوصی، تعاونی و اشخاص حقوقی شرکت می کنند و همچنین واحد های دانش بنیانی می توانند شرکت کنند که طرح ها ثبت شده باشند و زیر مجموعه پارک علمی فناوری یا شرکت شهرک های صنعتی باشند و به مرحله تجاری سازی رسیده باشند.
 
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش قم با توجه به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: با توجه به این که امسال، سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده، هدف از برگزاری جشنواره به نمایش گذاشتن بخشی از توانمندی های استان، شناسایی و حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان، ایجاد بازار و ارائه حمایت در راستای پیشرفت پرشتاب کشور و بومی سازی اقتصاد کشور است.
 
قاسمی آغاز فعالیت های جشنواره از آذر امسال بیان کرد و ابراز داشت: با توجه به ابلاغیه کار اجرایی جشنواره از آذر ماه آغاز شد و با تشکیل دو کمیته استانی که یک کمیته با همکاری پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگاه، مرکز رشد دانشگاه قم، جهاد دانشگاهی، صنعت و معدن و تجارت و شرکت صنعت های تجاری کار اجرایی را انجام داده و کمیته دیگر کار داوری جشنواره را انجام می دهد.
 
وی با اشاره به شرکت های ارائه شده به جشنواره خاطر نشان کرد: هر استان می تواند بیست شرکت در جشنواره ارائه شود و پنج شرکت برگزیده می شوند و بیست شرکت باید حداقل یکصد میلیون گردش مالی داشته باشند و پنج شرکت برگزیده حداقل باید چهارصد میلیون گردش مالی داشته باشند.
 
قاسمی برگزاری جشنواره و نمایشگاه را در دو قسمت بیان کرد و یادآور شد: یک قسمت جشنواره است که در بین پنج شرکت منتخب داوری می شود تا شرکت های برتر معرفی شوند و شرکت های برتر حمایت می شوند.
 
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش قم به معیار های مورد نیاز برای ارائه شرکت ها در جشنواره اشاره کرد و گفت: بالا بودن گردش مالی بیش از صد میلیون تومان، استفاده از تکنولوژی جدید، ثبت اختراع، تأثیر مثبت بر خنثی سازی تحریم ها، دارا بودن واحد تحقیقی و توسعه، تأثیر در اقتصاد، رفاه و معیشت مردم، دارا بودن منابع انسانی از معیار های انتخاب بیست شرکت بوده است.
 
وی در پایان با اشاره به فعالان برپایی این جشنواره خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری قم دبیر برگزاری جشنواره بوده و جهاد دانشگاهی مسؤول اطلاع رسانی برای شرکت علاقه مندان در جشنواره را دارد./1322/پ202/ف
ارسال نظرات