۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۷۷۵۰
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان:

مهم‌ترین ویژگی شهدای دانشجو بصیرت و زمان شناسی آنان بود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان گفت: مهم ترین ویژگی شهدای دانشجو، بصیرت و آگاهی از مسایل زمانشان است، چرا که زمانی که کشور به حضور آنها احتیاج داشت، روانه جبهه های حق علیه باطل شدند و از کیان ایران اسلامی پاسداری کردند.
دکتر فدايي، رييس دانشگاه باهنر کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، شب گذشته کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر و دیگر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کرمان برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر محمود فدایی، رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان، ضمن خیر مقدم به خانواده معزز و معظم شهدا و دیگر شرکت کنندگان مراسم اظهار داشت: امشب شب بزرگ و ارزشمندی است که یاد و خاطره 139 شهید دانشجوی کرمان را گرامی می داریم.

 

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان پس از تشکر و قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم در مرحله اول شناخت و یادآوری راه شهدا به ویژه شهدای دانشجو است و در مرحله دوم ورود به زندگی شهدا و درس گرفتن از تلاش و ایثار آنان است.

 

وی در ادامه افزود: مهم ترین ویژگی این شهدا بصیرت و آگاهی از مسایل زمانشان است، چرا که دقیقا زمانی که کشورشان به حضور آنها در جبهه ها احتیاج داشت با تمام وجود جانشان را کف دستشان گرفتند و روانه جبهه های حق علیه باطل شدند و از کیان ایران اسلامی پاسداری کردند.

 

دکتر فدایی تاکید کرد: هوشیاری این شهدا به حدی بود که می دانستند امنیت کشور نسبت به علم آموزی اولویت دارد.

 

وی تصریح کرد: مهم ترین ویژگی این شهدا جوان و پر انرژی بودن، استعداد و هوشیاری و علم و دانش آنان بوده که از این جوانمردان نیروهایی زبده و کلیدی ساخته بود.

 

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به پیام این کنگره، خطاب به مسؤولان گفت: مسؤولان باید به نحو احسن به جامعه خدمت کنند، چرا که این فرصتها با ایثار همین شهدا به دست آمده است.

 

وی در پایان از خانواده شهدا تجلیل و قدردانی کرد و افزود: دانشجویان ما باید از زندگی همدرسان خود پند و اندرز بگیرند و تلاش کنند تا راه آنان را ادامه دهند./9703/پ202/ب4

ارسال نظرات