۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۴۰۲۷۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

قیام 19 دی مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گلوگاه گفت: قیام 19 دی، قیامی علیه فتنه گران زمینه ساز پیروزی انقلاب بود.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که قیام 19 دی، قیامی علیه فتنه و فتنه گر و زمینه ساز پیروزی انقلاب بود، اظهار کرد: مردم با بصیرت قم در نوزدهم دی ماه 56 مانند مردم بصیر ایران در نهم دی ماه 88 در برابر فتنه ها ایستادند و زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران شدند.

 

وی با تأکید بر این که ملت ولایت مدار و هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه در برابر توهین کنندگان به آرمان ها و ارزش های دینی سکوت نخواهند کرد، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی در همه صحنه های این انقلاب بصیرت و ولایت مداری خود را به دنیا ثابت کردند. 

 

امام جمعه گلوگاه با بیان این که روزنامه اطلاعات در سال 56 با انتشار مقاله علیه امام خمینی(ره) خون مردم را به جوش آورد، افزود: مردم قم با بصیرتی که از همان ابتدای قیام امام خمینی(ره) داشتند گوش به فرمان امام و مرجع تقلید خود بودند و در برابر توهین کنندگان به آرمان های این نظام ایستادند.

 

وی با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر خاتم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، افزود: نخستین مشخصه هر مسلمانی اخلاق نیکو است و مسلمانان باید با تمسک به قرآن کریم و وحدت و انسجام در برابر کفار مقابله و ایستادگی کنند.

 

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: رعایت تقوا و اخلاق اسلامی از مسائل مهمی است که باید در شرایط مختلف در دستور کار ما قرار گرفته و اخلاق‌مداری در همه زندگی ما ساری ‌و جاری باشد.

 

حجت الاسلام میراحمدی همچنین در ادامه با اشاره به این که جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی، جایگاه دینی است و نمی توان آن را با جایگاه های دیگر قیاس کرد، خاطر نشان کرد: وحدت، نیاز اساسی جامعه اسلامی در برابر تفرقه افکنی دشمنان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان از هر فرصتی برای تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی به کار گرفته است، بیان داشت: امت اسلامی باید با تکیه بر قرآن و اهل بیت(ع) در برابر هجمه های دشمنان بیاستند.

 

وی با بیان این که نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) زمینه ساز وحدت و همبستگی امت اسلامی را فراهم کرد، بیان داشت: تقویت وحدت در میان مسلمانان رمز پیروزی امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام میر احمدی رمز پیروزی ملت ایران در 35 سال اخیر را وحدت و همبستگی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در سایه وحدت و تبعیت از ولی فقیه امروز به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه جهانی مورد توجه است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات