۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۳۸۹۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

بازداشت شیخ علی سلمان بر گسترش اعتراضات مردمی بحرین می‌افزاید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: بازداشت شیخ سلمان و تشدید جنایات از سوی رژیم آل خلیفه در کشور بحرین با اعتراضات گسترده جهانی رو به رو شده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به آخرین تحولات سیاسی منطقه اظهار داشت: این روزها کشور بحرین آبستن حوادثی است که رژیم آل خلیفه مسبب اصلی آن شناخته می شود.

 


وی با بیان این‌که بازداشت شیخ سلمان و تشدید جنایات از سوی رژیم آل خلیفه در کشور بحرین با اعتراضات گسترده جهانی رو به رو شده است، خاطرنشان کرد: تحولات بحرین نشان می دهد که رویکرد امنیتی رژیم آل خلیفه هر روز ابعاد گسترده تر و در عین حال نگران کننده تری به خود می گیرد.

 


امام جمعه مراغه ادامه داد: رژیم حاکم بر بحرین، مردم این کشور را از همه حقوق خود مانند آزادی بیان، تجمع مسالمت آمیز و تشکیل احزاب و گروه های سیاسی منع کرده و در چنین شرایطی اقدام به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت وفاق بحرین کرده است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به اعتراضات گسترده مردمی در طول سال‌های گذشته علیه رژیم دیکتاتوری حاکم بر بحرین گفت: مردم مسلمان این کشور خواستار تغییر رویه حاکم هستند، البته بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس که حامی مخالفان بشار اسد هستند، خود دارای پارلمان و دموکراسی نیستند.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نهم دی سال 88 موجب تثبیت دوباره آرمان های انقلاب اسلامی در دل مردم شد، اظهار داشت: فتنه 88 نمایشی ساخته و پرداخته استکبار برای فریب افکار عمومی بود، اما ملت ایران در نهم دی با حضور در صحنه نشان داد که آرمان های انقلاب برای همیشه تثبیت شده است.

 


وی با بیان این‌که پیام حماسه 9دی ملت ایران بصیرت دینی و میثاق امت با ولایت بوده است، تصریح کرد: نهم دی متعلق به فرد و گروه خاصی نبوده است، بلکه متعلق به همه مردم ایران از جمله 40میلیون نفری است که در انتخابات سال 88 پای صندوق های رای حاضر شدند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: تاریخ باید این ناگفته ها را بازگو و تحلیل‌گران باید به مدیریت ولایی، ارزشمند، متانت و آرامش و پرهیز از عمل سلیقه ای رهبر معظم انقلاب که موجب شکسته شدن فضای فتنه و نومیدی دشمنان شد، بپردازند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات