۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۳۱۰۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

دوری از گناه سبب تعالی انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که یکی از دلایل افزایش خشکسالی های اخیر، افزایش گناهان انسان ها است، گفت: گناه نعمات الهی از جمله باران را از انسان دور می کند.
دوری از گناه سبب تعالی انسان می‌شود

 حجت‌الاسلام محمد مختاری، استاد حوزه و دانشگاه  و مفسر قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند بیان این که گناه نعمات الهی ار از انسان دور می کند، گفت: یکی از نعمات الهی که در اثر ازدیاد گناه از انسان دور می شود، باران است.

 

وی ضمن ابراز تأسف از این که برخلاف آموزه‌های دین و تعالیم اسلامی، فرهنگ استفاده درست، بهینه و عقلایی از منابع درمیان مردم نهادینه نشده است، افزود: صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی در کشور ما به معنای واقعی مشکل بوده و نهادینه‌سازی این فرهنگ دشوار به نظر می‌رسد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تا زمانی که در نعمات الهی صرفه جویی و از گناهان خود توبه نکنیم از رحمت الهی از جمله باران محروم خواهیم بود زیرا خداوند نعمتی را تا زمانی که انسان قدر آن را نشناسد به او نخواهد داد.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به این که در صورت توجه مردم به مسؤولیت‌های دینی از جمله حلال، حرام، عفاف، حجاب، محرم و نامحرم همچنین سایر مباحث و تکالیف رحمت خدا شامل حال ملت می ‌شود، ادامه داد: اگر وضعیت خشکسالی به همین ترتیب ادامه پیدا کند کشور دچار مشکل جدی می شود.

 

وی با بیان این که مردم باید طوری به درگاه خداوند متعال استغاثه کرده و اشک بریزند تا صدایشان به عرش کبریایی الهی برسد، افزود: با این همه فسق، فجور، کلاهبرداری، نامردی و بی‌عفتی که در جامعه شاهد هستیم نمی‌توان انتظار نزول رحمت الهی را داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه با هم باید برای نزدیک کردن دل‌هایمان به خدای متعال و اعمالمان به اولیای الهی گام برداریم و همچنین به صورت مستمر استغفار کرده و خالق هستی را یاد کنیم.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به این که مگر ممکن است خداوند متعال مخلوقات را بدون مایه حیات به حال خود رها کند، گفت: مسؤولان و نهادهای فرهنگی باید در راستای تاباندن نور ایمان در قلب مردم حرکت‌های ارزشمندی ترتیب دهند.

 

وی با بیان این که گناه علاوه بر کم کردن عمر انسان برکت را از او دور می کند، گفت: باید مردم را به این نکته آگاه کنیم که مشکلات جامعه در اثر گناه ایجاد شده و اگر مردم گناه را ترک نکنند نه تنها این نمشکلات کم نخواهد بلکه انسان در اثر ازدیاد گناه غلیظ القلب شده و خداوند مغفرت و رحمت خود را انسان دور کرده و انسان در اثر عذاب الهی و غلظت قلب هلاک می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که متأسفانه مردم هنوز به عمق بحرانی که در آن هستند پی نبرده اند، گفت: رسانه ها و مسؤولان باید به نحوی عمل کنند که مردم متوجه عمق مشکلات موجود در کشور شوند و بدانند اگر توبه نکند و به دستوارت الهی بی توجه باشند مشکلات آن ها دو چندان خواهد شد و ما نخواهیم توانست در پیشگاه امام زمان(عج) دلیلی برای سربلندی خود داشته باشیم و سر افکنده خواهیم شد./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات