۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۰۵۴۲
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(82)

رسانه‌های دینی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقش‌آفرین باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: رسانه‌های دینی و حوزوی نقش بسزایی در پیشگیری از گرایش جامعه به سمت مصرف مواد مخدر دارند.
سردار عليرضا اكبرشاهي،  مديرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علیرضا اکبرشاهی،  مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های تهران اظهار داشت: ترویج ارزش‌های اخلاقی و دینی در جامعه یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از گرایش جامعه به مواد مخدر است.


وی با بیان این‌که رسانه‌های دینی و حوزوی در این عرصه نقش بسزایی می توانند ایفا کنند، خاطرنشان کرد: فعالیت تخصصی رسانه‌های داخلی به ویژه در حوزه دین موجب آشنایی عمیق آحاد جامعه با آثار سوء مصرف مواد مخدر می شود، در این میان خبرگزاری رسا که همت مطلوبی در انعکاس اخبار دینی و حوزوی داشته، جایگاهی مهم برای نقش‌آفرینی در اختیار دارد.


مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: برای مقابله با مواد مخدر نیازمند همکاری و مساعدت حوزه‌های علمیه، روحانیت و مراجع عظام تقلید هستیم، البته نقش خبرگزاری رسا به عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های حوزوی کشور نباید مورد غفلت واقع شود.


اکبرشاهی ادامه داد: روحانیت به دلیل جایگاه مهم و تأثیرگذاری که در جامعه دارد، همواره نقش مهمی در تنویر افکار عمومی نسبت به مسائل روز جامعه داشته و دارد، بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ حوزه های علمیه در عرصه پیشگیری از مصرف مواد مخدر می تواند راهگشای امور باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور اشغالگران غربی در منطقه را یکی از عوامل گسترش تولید مواد مخدر دانست و گفت: با ورود کشورهای اروپایی وآمریکایی به کشور افغانستان شاهد رشد کشت مواد مخدر هستیم، قبل از آمدن این نیروها درکشور افغانستان 300 تن کشت انجام می‌شد ولی با آمدن آنها تولید 8 هزار تن مواد مخدر را شاهد هستیم.


مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که عزم ملی در کشور برای ریشه کنی مواد مخدر وجود دارد، گفت: بنابر دستور وزیر کشور باندهای بزرگی که وجود دارند برای مبارزه بی‌امان با اشرار و بنیان اقتصادی آنها در اولویت ستاد مواد مخدر کشور قرار دارد./935/پ200/س

ارسال نظرات