۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۳۰۰۵۲

انتقاد وزیر دفاع سابق انگلیس از فروش اسلحه به کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ یکی از وزرای دفاع سابق انگلیس از مقامات کشورش به دلیل فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین انتقاد کرد.
شليک پليس بحرين به معترضان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جان استنلی، یکی از وزرای دفاع سابق دولت انگلیس با بیان این که کشورهای دیکتاتوری با استفاده از اسحله های انگلیسی به سرکوب مردم خود می پردازند از مقامات کشورش به دلیل فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین انتقاد کرد.
 
وزیر دفاع سابق انگلیس که هم اکنون ریاست کمیته کنترل صادرات اسلحه را در مجلس عوام این کشور بر عهده دارد این سخنان را در یکی از جلسات پارلمان انگلیس عنوان کرد. 
 
جان استنلی در این جلسه خاطرنشان کرد که دولت انگلیس در ایجاد تغییر موثر در سیاست فروش اسلحه به کشورهایی که از نظر وضعیت حقوق بشر آمار نگران کننده ای دارند، ناتوان بوده است.
 
وزیر دفاع پیشین انگلیس خاطرنشان کرد: دولت انگلیس باید در صدور اسلحه به رژیم های دیکتاتوری تجدید نظر کند، چرا که ممکن است این اسلحه ها به منظور سرکوب داخلی مورد استفاده قرار گیرند.
 
قوانین انگلیس تاکید دارند که فروش اسلحه به کشورهای دیگر باید به دلیل اهداف دفاعی صورت گیرد اما خبرهای جدید نشان می دهند که خریداران اسلحه های انگلیسی از آنها به منظور سرکوب شهروندان خود استفاده می کنند.
 
طبق آمارهای جدید، دولت انگلیس در سال 2014 میلادی بیش از 95 میلیون دلار اسلحه به رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین فروخته است./990/ب902/ک
ارسال نظرات