۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۲۷۱۶۴

دیدار اعضای مؤسسه تبیان قم با آیت‌الله علوی گرگانی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مؤسسه تبیان قم در دیدار اعضای این مرکز با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته ارائه کرد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امید حسینی، معاون پژوهشی مؤسسه تبیان قم شب پنج شنبه در دیدار جمعی از اعضای این مؤسسه با حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: این مؤسسه قرآنی و عترتی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرده است.

 

وی افزود: مؤسسه تبیان از سوی جمعی از طلاب مدرسه حقانی قم قریب به 10 سال است که کار خود را آغاز کرده و تفکر حاکم بر آن تفکر طلبگی است؛ اکنون 150 عضو فعال در مؤسسه حضور دارند.

 

معاون پژوهشی مؤسسه تبیان قم آموزش معارف دینی به نوجوانان و جوانان مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، طلاب و دانشجویان را موضوع فعالیت مؤسسه دانست و اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف این مجموعه پر کردن خلأهای موجود در آموزش و پرورش و تربیت نیروهای انقلابی در پناه مسجد است.

 

وی ادامه داد: نحوه فعالیت مؤسسه تبیان به صورت خودجوش مردمی با نمود فرهنگ و الگو گیری از شعار عزم ملی و مدیریت جهادی در کارها است.

 

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در آغاز فعالیت مؤسسه تنها دارای زیربنای حدود 30 متر بود که اکنون با همت روحانیان، اعضا، دانشجویان، بانیان و خیرین به بیش از 800 متر می‌رسد و شامل سالن مطالعه، واحد پژوهش، سالن‌های اداری، کلاس‌های آموزش قرآن و ورزش می‌شود.

 

وی یادآور شد: تألیف سه کتاب سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ جزوات و محتوای دینی جهت استفاده مبلغان سراسر کشور و بازخوردگیری مانند استفاده بیش از هزار مبلغ سازمان از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های مؤسسه تبیان قم است.

 

معاون پژوهشی مؤسسه تبیان قم دیدار با رهبر معظم انقلاب، کسب مقام نخست در هر دو دوره جشنواره برترین سازمان‌های مردم نهاد کشور، کسب مقام نخست کانون‌های مساجد استان در چندین سال متوالی و دهها مقام استانی و کشور را از جمله افتخارات مؤسسه برشمرد.

 

وی تصریح کرد: تدارک برنامه‌های فرهنگی مذهبی برای نوجوانان و جوانان مانند نماز جماعت، طرح‌های صائمون، مطهرین، ذاکران و احیای شب‌های ویژه در مسجد، دحوالارض، لیله الرغائب، اعتکاف، دعای کمیل، زیارت عاشورا و دیگر موارد از جمله فعالیت‌های مؤسسه تبیان قم است.

 

حجت‌الاسلام حسینی درباره فعالیت‌های 10 ساله مؤسسه تبیان قم نیز اظهار داشت: برگزاری بیش از 10 دوره طرح‌های تابستانی اوقات فراغت و طرح جامع قرآن آموزی ماه مبارک رمضان، برگزاری بیش از شش دوره طرح فرهنگ عاشورا و هشت دوره خدمت رسانی فرهنگی به زائران استان در ایام نوروز از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

 

وی یادآور شد: برگزاری ده‌ها محافل و مسابقات قرآنی در استان، اعزام مبلغ، برگزاری بیش از 10 دوره طرح سالانه تسنیم و بیش از صد اردوی برون شهری مشهد مقدس، مناطق جنگی و دیگر شهرها‌ی استان را می‌توان از دیگر فعالیت‌های مؤسسه برشمرد./993/202/ع

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
یادش بخیر دیدار خیلی خوب و با برکتی بود
0
0