۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۵۳۸۵
آیت الله حائری شیرازی:

زمان شناسی پیام مهم غدیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم زمان شناسی را بسیار مهم دانست و گفت: انسانی که زمان خود را بشناسد و آن را درک کند زمان به او هجوم نخواهد آورد.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی استاد اخلاق حوزه علمیه قم یکشنبه شب در همایش‹‹ غدیرانه روی دست آفتاب›› در سالن جهان پهلون تختی کاشان گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) که زمان امتحان الهی بود اگر مردم می دانستند در چه زمانی قرار دارند اینگونه نمی لغزیدند.

وی افزود: اخلاق خداوند این گونه است که اول جذب تام می کند و برای آموزش و تربیت و احیا به حضرت موسی سفارش فرعون را می کند تا او را هم دعوت کند و تلاش کند تا او هم آدم شود.

آیت الله حائری شیرازی گفت: خداوند ابتدا در مقام دعوت بر می آید و سپس در مقام امتحان ممتحن می خواهد افرادی را که صلاحیت دارند گزینش کند و بقیه را رد کند کاری هم ندارد که آنهایی که رد می شوند بیشتر هستند یا کمتر هستند اکثرا حذف می شوند و یا اکثرا می مانند.

وی افزود: خداوند گفته برای من فرقی نمی کند چرا که اگر نمانند ما مشکلی نداریم بنابراین وقتی قوم ثمود دسته جمعی طغیان کردند ما هم دسته جمعی خدمت شان رسیدیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم یاد آورشد: خداوند می فرماید ما عالم را خلق کردیم برای این که چند تا آدم به دست بیاوریم، اگر کم آدم به دست آوردیم جای نگرانی نیست و اگر هم اصلا آدم به دست نیاوردیم باز هم مهم نیست.

وی افزود: مهم این نیست که 5 درصد و یا 10 درصد قبول شوند نه این گونه نیست اگر هیچ کدام هم قبول نشوند به معلم اعتراض نمی کنم که چرا شاگردان تو قبول نشدند.

آیت الله حائری شیرازی گفت: همه اینها به معنای عالم به زمان بودن و زمان شناس بودن است؛ به همین دلیل خداوند حوصله و صبوری می کند و معلم می فرستد تا حجت برای انسان تمام شود همین که حجت تمام شد بلافاصله امتحان جدی برایش می آورد و نتیجه این امتحان دیگر تجدید نظر نمی شود.

وی افزود: امتحان جدی خداوند این است که می گوید من کارهایم را به شما نشان می دهم اگر مرا دوست داشتید و همانگونه که به شما محبت کردم اگربه من محبت کردید قبول هستید اما اگر به من محبت نداشتید مرا معذور بدارید.

آیت الله حائری شیرازی گفت: پیامبر اکرم(ص) و علی (ع) هرکدام یک مأموریت دارند، مأموریت پیامبراکرم(ص) این است که آنها را به مطالعه و گوش کردن و فکر کردن راضی کند به همین دلیل برای این که همه راضی شوند سعی می کند حساسیت ها آنها را دقیق کند.

وی در ادامه با اشاره به این که اگر امام زمان را بخواهی ببینی باید نزد او بروی اما امام زمان نزدکسی نمی رود، گفت: برای رفتن نزد امام زمان(عج) باید بینا شد اگر بینا نمی شدند 30 هزار شهید نمی دادند.

این استاد حوزه اخلاق حوزه علمیه قم گفت: کسی شهید نمی شود مگر این که بصیرت پیدا کرده باشد و این بصیرت است که باعث می شود انسان پشت پا به دنیا بزند و به شهادت برسد.

به گفته وی، شهدا، جانبازان و اسرایی که در اردوگاه های رژیم بعث عراق سهمیه روزانه چوب و شلاق داشتند بصیرت پیدا کردند تا توانستند مقاومت کنند و دشمن را شکست دهند./1307/پ203/ج

ارسال نظرات