۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۳۶۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

مؤمنان واقعی شیفته و مفتون کفار نمی‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که مؤمنان واقعی هرگز شیفته و مفتون کفار نمی‌شوند، گفت: برخی به غربی‌ها دل بسته‌اند، برای خوشامد بیگانه لبخند می‌زنند و فکر می‌کنند مشکل کشور به دست اینها حل می‌شود، در حالی که لبخند یک فرد ملعون مانند نخست‌وزیر انگلیس نباید فریبمان دهد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س) شامگاه چهارشنبه نهم مهر در نخستین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر پردیسان قم با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ»، گفت: مؤمنان واقعی هرگز شیفته و مفتون کفار نمی‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: افرادی که ادعای پیروی آیین پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را دارند، با کفار به شدت برخورد می‌کنند، به آنان هرگز اعتماد نکرده و شیفته و مفتونشان نمی‌شوند، علاقه‌ای به نزدیکی به دشمنان ندارند و اگر دشمن از آنان تعریف و در رسانه‌هایش یاد کرد، باور نکرده و راضی نمی‌شوند.
 
امام جمعه قم با بیان این‌که مردم و مسؤولان کشور باید نسبت به افراد بیگانه به عنوان دشمن نگاه کنند اما در دایره خودی‌ها، همدیگر را حفظ و اگر افرادی دچار آسیب شدند، به آنها کمک کنند، گفت: هرگز نباید نسبت به سخن دشمنان راضی شویم، اما باید مراقب باشیم که با خودی‌ها هم مثل دشمن برخورد نکنیم.
 
مسؤولان خطوط قرمز را رعایت کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به داستان حضرت نوح(ع) و تلاش وی برای هدایت فرزندش، اظهار داشت: البته نوح نبی(ع) برای بیدار کردن وجدان فرزندش تا حد منجی تلاش کرد، اما آنجا که خطوط قرمز نمایان شد و خدا در این‌باره به وی هشدار داد، گفت که پناه می‌برم از این‌که جاهل و با جاهلان باشم.
 
وی در ادامه با اشاره به دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر انگلستان و توهینی که دیوید کامرون فردای آن روز در سازمان ملل علیه نظام و مسؤولان کشور کرد، گفت: برخی مسؤولان برای خوشامد افراد بیگانه لبخند می‌زنند، در حالی که لبخند یک فرد ملعون مانند نخست‌وزیر انگلیس نباید فریبمان دهد.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم با طرح این پرسش که چرا برخی به غربی‌ها دل بسته‌اند و فکر می‌کنند مشکل کشور به دستان اینها حل می‌شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره را قطع نمی‌کنیم و تیم مذاکره کننده را نیز تقویت می‌کنیم، اما آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ» حکم می‌کند که بر کامرون لعنت بفرستیم و در برابر دشمن محکم بایستیم.
 
منکری بالاتر از تخریب خودی‌ها نیست
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در دایره امر به معروف و نهی از منکر، منکرات بزرگی در جامعه وجود دارد و نباید منحصر به بحث حجاب شویم، خاطرنشان کرد: افرادی ندانسته به برخی شخصیت‌ها جسارت می‌کنند تا آنها را از جامعه کنار بزنند در حالی که افرادی متشخص هستند و نباید برای تخریب آنان فعالیت کرد.
 
رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، هیچ منکری را بالاتر از تخریب خودی‌ها ندانست و افزود: متأسفانه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور، با زیر سؤال بردن و تخریب اشخاص متخصص، فیلسوف، فقیه و عارف منکراتی صورت می‌گیرد، در حالی که منکری بالاتر از تخریب خودی‌ها نیست.
 
وی با اشاره به این‌که از اول انقلاب تاکنون عضو هیچ گروه و حزبی نبوده است، اما افراد را برای عضویت در گروه‌های متدین هم منع نمی‌کند، گفت: هیچ‌ فردی را از عضویت در گروه‌هایی که به امام راحل، رهبر معظم انقلاب، قانون اساسی و نهادهای قانون کشور اعتقاد داشته باشند، منع نمی‌کنیم، اما همواره بر رقابت به جای تخریب تأکید داریم.
 
برخورد با تخریب بزرگان و سرمایه‌های نظام
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی هشدار داد: برخی به راحتی در روزنامه‌هایشان علیه بزرگان نظام مطلب می‌نویسند و برخی ناآگاهانه سرمایه‌های دینی، سیاسی، اجتماعی، فقهی و عرفانی را از دم قلم می‌گذرانند که باید به اینها هشدار داد و با آنها برخورد کرد تا دیگران نگاه کنند و عبرت بگیرند.
 
رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم در ابتدای سخنان خود به تبیین دو کلمه معروف و منکر با توجه به آیاتی از قرآن کریم پرداخت و اقامه این دو فریضه واجب را نیازمند تجهیز محتوایی و اجرایی آن دانست.
 
وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر که فرمودند «ای مالک زمانی که به مصر می‌روی سنت‌های بد مردم را از بین ببر و با سنت‌های خوب آنان مخالفت نکن»، خاطرنشان کرد: معروف و منکر نزد مردم شناخته شده است و امروز معروف و منکر عرفی نزد آنان کمتر از معروف و منکر شرعی نیست./920/پ202/ی
ارسال نظرات